کد خبر: ۱۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
قزوین- استاندار قزوین گفت: باید شرایط بین المللی را برای آن مهیا کنیم که الزامات و توجه های خاصی را می طلبد.
به گزارش آرانیوز، فریدون همتی صبح چهارشنبه در نخستین همایش ملی آینده پژوهی که در سالن شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: موضوع آینده پژوهی و اهمیت بین المللی شدن دانشگاه ها باید از زوایای مختلف مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: باید آمادگی لازم در دانشگاه ها برای ایفای نقش برجسته در عرصه رقابت جهانی و ارتقای علمی برای احیای گذشته پرافتخار کشور ایجاد شود.

استاندار قزوین ادامه داد: سبک و سیاق دانشگاه ها نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری داشته و دانشگاه ها صرفا به انتقال دانش اکتفا نمی کنند بلکه به سمت کارآفرینی پیش می روند.

همتی بیان کرد: کشوری که دانشگاه های پیشرو، خلاق و کارآفرین نداشته باشد قادر به تاثیرگذاری و ایفای نقش در عرصه جهانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه ها تا اعماق شهرهای دوردست نیز پیش رفته است و باید شرایط بین المللی را برای آن مهیا کنیم که الزامات و توجه های خاصی را می طلبد.

استاندار قزوین عنوان کرد: با نگاه به اسناد بالادست باید ایران به جایگاهی برسد که رتبه نخست علمی و فناوری را در منطقه از آن خود کند؛ ضمن اینکه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک پدیده جدید و مهم مطرح است.

همتی ادامه داد: بین المللی شدن از چالش های پیش روی دانشگاه هاست که نمی توان از آن اجتناب کرد و باید در مسیر آن به خوبی پیش رفت.

وی اضافه کرد: امروزه مرزهای جغرافیایی فاقد کارایی هستند بلکه مرزها در اختیار علم و فناوری قرار دارد که از رهگذر آن فرصتی برای عالمان و پزوهشگران فراهم شده است تا از طریق آن، گذشته پرافتخار کشور را احیا کند.

وی تصریح کرد: عرصه دانشگاهی باید این فرصت را بشناسد و خود را برای ایفای نقش مناسب در آن آماده کند.

استاندار قزوین یادآور شد: باید در کشور متناسب با سند چشم انداز نقش خود در منطقه را بخواهیم ایفا کنیم و در غیر هین صورت قدرت ماندت در حوزه های اقتصادی و فرهنگی را نداریم.

همتی بیان کرد: تدابیری که رهبر معظم انقلاب برای حمایت از عرصه دانشگاهی دارند و توجهی که دولت و مجلس در تصویب بودجه سالانه و اختصاص منابع به توسعه دانش نشان می دهد، بستر را برای فعالیت دانشگاه ها فراهم می کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار