کد خبر: ۱۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بنای تاریخی قلعه چالشتر که از بناهای باشکوه معماری و هنر حجاری در ایران است بر تهیه طرح جامع حریم آثار تاریخی این قلعه تاکید کرد.

  به گزارش آرانیوز، قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه بررسی مشکلات ناحیه غرب شهرکرد افزود: این طرح با همکاری شهرداری شهرکرد و سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری تا پایان نیمه اول امسال تهیه شود.
وی گفت: قلعه چالشتر دارای سر درب و دروازه هایی بوده که بسیاری از آن ها از بین رفته است.
به گفته وی،با تهیه طرح جامع می توان محدوده این آثار تاریخی را شناسایی و در جهت حفظ و حراست این بنا تلاش شود.
به گزارش ایرنا، مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر در پنج کیلومتری مرکز استان چهارمحال وبختیاری واقع شده است.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در ادامه به اجرای طرح خط انتقال فاضلاب ناحیه غرب شهرکرد تاکید کرد وگفت: این طرح از اواسط سال 92 آغاز شده است.
گودرز امیری افزود:امسال با مساعدت استاندار ،پنج میلیارد ریال به منظور اجرایی شدن هر چه سریعتر این طرح از محل اعتبارات ماده 10 و 12 اختصاص داده می شود.
وی گفت: این خط انتقال فاضلاب 60 کیلومتر است که تاکنون 20 کیلومتراجرایی شده است.
امیری اظهار داشت: برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری در سال جاری 10 کیلومتر بوده که با حمایت استاندار و همچنین شهرداری شهرکرد این میزان تا 20 کیلومتر افزایش پیدا می کرند.
وی گفت: در صورت تامین اعتبار و همکاری شهرداری و مردم تا پایان سال 97طرح خط انتقال فاضلاب ناحیه غرب شهرکرد به پاین خواهد رسید.
امیری اظهار داشت: در این طرح فاضلاب های شهرهای مهدیه، اشکفتک و چالشتر به تصفیه خانه شهرکرد منتقل می شود.
به گزارش ایرنا ، ناحیه چالشتر در غرب شهرکرد، مرکز چهارمحال و بختیاری و در ابتدای مسیر گردشگری شهرستان سامان و حاشیه زاینده رود واقع است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار