کد خبر: ۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 1 گفت: بارندگی های شدید سه شنبه شب در استان سمنان، موجب توقف تعدادی از قطارهای در حال گذر از این استان شد.

به گزارش آرانیوز، مرتضی عرب حجی افزود: در ساعت 21:30 سه شنبه شب گزارش هایی مبنی بر آبگرفتگی ریل ها در منطقه گرداب- هفت خان در کیلومتر 290تا293 تهران - مشهد رسید.
وی گفت: بلافاصله گروههای امدادی با امکانات لازم مانند لودر، بیل مکانیکی و واگن حمل بالاست برای خدمات رسانی و آسان سازی رفت و آمد قطارها به منطقه اعزام شدند.
عرب حجی ادامه داد: حجم بالای سیلاب موجب شد تا قطارها به مدت دو تا سه ساعت نگهداری شده و پس از ایمن سازی خط، مسیر خود را ادامه دادند.
عرب حجی گفت: هیچ خسارتی به مسافران و قطارها وارد نشد، اما تاخیر ایجاد شده موجب شد تا برنامه تردد قطارها تا ساعاتی دچار اختلال شود.
وی از عادی شدن رفت و آمد قطارها در زمان حاضر خبرداد و گفت: نیروهای امداد و پشتیبانی اداره کل راه آهن شمال شرق دو آماده امدادرسانی در هر حادثه احتمالی هستند.
از مجموع 926 کیلومتر خط آهن مسیر تهران- مشهد، 58 درصد از کل مسیر به طول 540 کیلومتر به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی اداره کل راه آهن شمالشرق (1) قرار دارد .
هواشناسی کشور برای 13 استان کشور در مرکز سلسله کوه های البرز و زاگرس بارندگیهای شدید پیش بینی کرده و درباره آبگرفتگی و خسارات، هشدار داده بود.
بر اساس کسب ایرنا از ایستگاه هواشناسی سمنان 29.8 میلیمتر باران در سمنان بارید که بارش باران سه شنبه شب از ساعت 20 و 10 دقیقه تا 22 و 10 ادامه داشته است.
به پیش بینی هواشناسی، امروز نیز بارندگی در سمنان با شدت کمتری ادامه می یابد و از چهارشنبه شب، وضعیت جوی به حالت عادی بازمی گردد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار