کد خبر: ۱۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴
نجات خبر داد:
معاون فرهنگی سپاه پاسداران از تشکیل ۱۱ کارگروه در سند اربعین سال ۹۵ خبر داد و گفت: ایران به عنوان نمادی از یک کشور انقلابی و حامل پیام است و باید از فرصت اربعین به عنوان بهترین فرصت برای انتقال پیام انقلاب استفاده کرد.
به گزارش آرانیوز، سردار حسین نجات ظهر امروز در نخستین روز از همایش آیت الایمان که با هدف ارائه سند فرهنگی اربعین 95 برگزار شد، با بیان اینکه راه امام حسین(ع) راه هدایت است، اظهار داشت: در حرکت اربعین باید تلاش شود تا شور مردم به معرفت تبدیل شود و برای تحقق این مهم باید تدبیر مناسبی اندیشیده شود.

وی حضور گروه‌های مختلف و تلاش آنها را برای تبدیل شور به معرفت اربعین را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: میزبانی اربعین نباید از عراق گرفته شود و سال گذشته ایجاد موکب‌های ایرانی بزرگ در مساحت‌های بالا خلاف این قضیه بوده است.

معاون فرهنگی سپاه با اشاره به الزام پررنگ نشدن حضور ایران در اربعین و اینکه ایران نقش میهمان را در این حرکت عظیم داشته باشد، تصریح کرد: استفاده از شعارها و نمادهای معرفت افزا باید مورد توجه قرار گیرد.

نجات بر لزوم توجیه فعالان فرهنگی در زمینه تحقق سیاست‌های مشخص شده در سند اربعین 95 تاکید کرد و افزود: مردم باید در حوزه‌های مختلف توجیه شوند و با آگاهی بیشتری حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه قوانین، فرهنگ و آداب عراق باید مورد توجه و مراعات قرار گیرد، تصریح کرد: این مهم، به عنوان اصلی خدشه ناپذیر شناخته می‌شود و نباید هرچه خود تشخیص دادیم که صحیح است، انجام داده شود.

نجات توجه به زائران غیرایرانی اربعین را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه فعالانی را داشتیم که مخاطبانشان زائران غیرایرانی بودند.

وی در ادامه گفت: 70 تا 80 درصد مخاطب امور فرهنگی اربعین، ایرانی‌ها هستند، ایران به عنوان نمادی از یک کشور انقلابی و حامل پیام است و باید از فرصت اربعین به عنوان بهترین فرصت برای انتقال پیام خود استفاده کند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه با روش‌های هنرمندانه باید سعی کنیم که عداوت دشمنان را به مردم نشان دهیم، اظهار داشت: آموزش و توجیه زائران قبل از سفر بسیار مهم است و باید از ایجاد هرگونه تفرقه و اختلاف پرهیز کرد.

وی تصریح کرد: ممکن است با جریان‌هایی اختلاف وجود داشته باشد اما اربعین جای مناسبی برای پرداختن به این اختلاف نیست و همچنین از فرصت اربعین برای تکریم قرآن استفاده کنیم.

نجات با اشاره به اینکه 6 اصل برای طرح اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از این اصول مردمی بودن آن است و محوریت کارها نباید برعهده بخش دولتی بوده و مردم باید در این اصل دخیل باشند.

وی با بیان اینکه موکب‌های ایرانی نباید جایگزین مواکب عراقی شده و در این ایستگاه‌ها نباید نمادهای دولتی به کار گرفته شوند، افزود: اصل وحدت آفرینی، قانونگرایی و بصیرت افزایی از دیگر اصولی است که مورد تاکید واقع شده است.

نجات خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا بصیرت و معرفت را به زوار امام حسین(ع) منتقل و معنویت را تکریم کنیم.

وی با بیان اینکه از تجربه سال گذشته باید نتیجه بگیریم که در کنار بعثه مقام معظم رهبری هم افزایی بیشتری داشته باشیم، گفت: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جبهه فرهنگی مردمی و هیئت رزمندگان اسلام و شهرداری‌ها نقش بسیار پررنگی را در طرح اربعین ایفا کردند.

نجات با اشاره به تشکیل 11 کارگروه در ارتباط با اربعین، اظهار داشت: یکی از این کارگروه‌ها، بین الملل است که با هدف پیدا کردن راه‌های اثرگذاری بر زوار خارجی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه کارگروه دیگری با عنوان فضای مجازی تشکیل شده که یکی از ماموریت‌های این کارگروه، توجیه زوار ایرانی و معرفی حماسه اربعین به جهانیان است افزود: کارگروه‌های مبلغین، پایانه‌های مرزی، مراسمات، توجیه زائران ایرانی در خارج کشور، ساماندهی و سازماندهی موکب ها، قرآن، فضاسازی محیطی، محصولات فرهنگی و رسانه تولیدات هنری از دیگر کارگروه‌های درنظر گرفته شده دانست.

وی اظهار داشت: بیشترین تلاش را برای افزایش هم‌افزایی بین مواکب ایرانی و غیرایرانی انجام می‌دهیم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار