کد خبر: ۱۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷
طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی نورالدین علی‌آبادی به‌عنوان معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد.
به گزارش آرانیوز، طی مراسمی با قدردانی از سرپرستی محمد رضا الهیار در معاونت مهندسی و توسعه و تجهیز بنادر، نورالدین علی آبادی به عنوان معاون جدید مهندسی و توسعه امور زیربنایی و عضو هیات عامل سازمان منصوب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط حساس اقتصادی کشور در پسابرجام و ضرورت توسعه و تجهیز بنادر برای پاسخگویی به تقاضاهای جدید و پذیرش کشتیهای بزرگ ، وظایف و ماموریت های  معاونت مهندسی سازمان بنادر را در تامین نیازها و رفع کمبود ها بسیار مهم و حساس دانست.

وی با اشاره به طرح های توسعه ای ترجیحی سازمان بنادر از جمله تکمیل و تجهیز فاز دوم توسعه بندر شهید رجایی و اجرای فاز سوم این بندر، بیان کرد: توسعه منطقه چابهار و مُکران به عنوان سیاست استراتژیک در کشور مطرح است و باید این مناطق به سرعت از شرایط کنونی خارج شود و توسعه یابد.

وی پیگیری پروژه های توسعه ای بنادر انزلی و امیرآباد در شمال کشور را نیز از ماموریت های معاون جدید مهندسی خواستار ساماندهی موج شکن های کوچک در سواحل جنوب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمد و شد های هیات های بزرگ اقتصادی وسیاسی اروپایی و آسیایی به کشور در دوره پسابرجام، یادآور شد: ضرورت دارد که در شرایط کنونی فرصت های مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و استفاده از منابع فاینانس شناسایی شود.

علی‌آبادی معاون مهندسی و توسعه و تجهیز بنادر نیز با بیان اینکه بنادر محل تلاقی با سایر کشورهاست، گفت: بسیار ضرورت دارد که بهترین تجهیزات و تکنولوژی ها در بنادر کشور مستقر و به کارگرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه صنعت بنادر و کشتیرانی باید براساس تکنولوژی روز و قوانین روزآمد حرکت کند ، خاطرنشان کرد: همه طرح ها و پروژه های بزرگ سارمان بنادر در همین راستا و برای مقابله با محدویت ها و کمبود ها در دست انجام است .

وی با اشاره به رشد حمل و نقل کانتینری در دنیا ، نتیجه گیری کرد : با ورود روزافزون کشتی های سایز بزرگ ، بنادری که نتوانند این کشتی ها را پذیرش کنند ، از گردونه رقابت خارج می شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار