کد خبر: ۱۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کرمانشاه- رئيس پليس فتا استان از هک سامانه آموزشی يکی از دانشگاه های معتبر استان توسط چند دانشجو خبر داد.
به گزارش آرانیوز، به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ علي شفيعی اظهار داشت: در پي شکايت نماينده حقوقي يکي از دانشگاه‌هاي استان مبني بر اينکه فرد يا افرادي ناشناس ضمن نفوذ به سرور دانشگاه علاوه بر اخلال در سامانه دانشجويي، اقدام به تغيير نمرات دانشجويان و حذف و اضافه دروس کرده‌اند، به لحاظ اهميت و حساسيت موضوع، شناسايي عامل يا عاملان نفوذ در دستورکار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي تصريح کرد: کارشناسان پس از بررسي تغييرات رخ داده در سامانه دانشگاه مذبور و همچنين استعلام از چندين مرکز isp  و بررسي سيستم دانشگاه متوجه شدند، بيش از چند هزار تغيير در نمرات و همچنين انتخاب واحد دانشجويان دانشگاه صورت گرفته که نشان دهنده اقدام مجرمين در پاک کردن رد خود و همچنين ايجاد پاپوش براي ديگر دانشجويان بوده است.

اين مقام انتظامي افزود: کاراگاهان با بررسي تمام تغييرات و همچنين با استفاده از توان علمي و تخصصي پليس فتا مجرمين را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير کردند.

سرهنگ شفيعي گفت: متهمان که از دانشجويان همان دانشگاه بودند در بازجويي اوليه منکر بزه انتسابي گرديدند اما با بررسي سيستم رايانه اي متهمين و استفاده از شگردهاي تخصصي نهايتا به بزه انتسابي اعتراف و بيان داشتند از سهل انگاري مسئول امور آموزش دانشگاه سوءاستفاده و اقدام به يادداشت نمودن رمز عبور سامانه کرده  و تغييراتي از جمله حذف انتخاب واحد، تغيير نمرات، ثبت مرخصي براي دانشجويان، تغيير رمز عبور دانشجويان و ... را انجام داده اند که پرونده به همراه متهمين به دادسرا ارسال گرديد.

رييس پليس فتا استان کرمانشاه به کليه مسؤلان انفورماتيک ادارات و دانشگاه‌ها توصيه کرد از انتخاب رمزهاي عبور نامناسب و قابل حدس خودداري و در حضور ديگران رمز خود را وارد نکنند زيرا مهمترين عامل دسترسي غيرمجاز به داده‌ها استفاده از همين رمز مي باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار