کد خبر: ۱۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
در دیدار با دبیرکل وزارت خارجه و توسعه بین‌الملل فرانسه؛
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران تعهدات خود در چهارچوب توافق ۱+۵ را به‌درستی اجرا نمود و اینک انتظار داریم تا تمامی طرف‌ها به‌طور عملی گام‌های مؤثر را در زمینه عینیت بخشیدن به مراودات بانکی دو کشور بردارند.

به گزارش آرانیوز، کریستین ماسه دبیرکل وزارت امور خارجه و توسعه بین الملل فرانسه با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و پیرامون تحولات روابط دو کشور و منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون چشم‌انداز مناسبات دو کشور اظهار داشت: روند مناسبات دو کشور در چارچوب نتایج سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، آثار خوبی برای توسعه مناسبات دو کشور در بر داشته است.

وی افزود: ایران تعهدات خود در چهارچوب توافق 1+5 را به‌درستی اجرا نمود و اینک انتظار داریم تا تمامی طرف‌ها به‌طور عملی گام‌های مؤثر را در زمینه عینیت بخشیدن به مراودات بانکی دو کشور بردارند.

دکتر محمدجواد ظریف در خصوص تحولات سوریه و عراق اظهار داشت: رخدادهای حساسی در این کشورها در جریان است، در سوریه سیسستم کمک‌های انساندوستانه شهرها اجرا شده است و لیکن در حال حاضر مسئله اصلی مشکلات ناشی از کارشکنی‌های گروه‌های افراطی همچون داعش و جبهه النصره بوده است که با رویکردهای افراطی و خارج از روند توافقات جهانی، آتش‌بس را مختل و از طریق پشتیبانی مالی و تجهیزاتی خارجی، شرایط شکل‌گرفته در آتش‌بس را تضعیف و نقض می‌نمایند.

دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه پیرامون مناسبات دو کشور گفت: ما شاهد تحرک خوبی در نتیجه دیدارها و رایزنی‌های رؤسای جمهوری دو کشور هستیم و توافقات فرانسه و جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه صنایع هوایی، ریلی و خودرویی می‌تواند آثار عملی در تحرک بخشیدن به مراودات بانکی و رفع موانع موجود به‌همراه داشته باشد.

وی درخصوص مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه و عراق، نقش جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان بازیگر مهم در پیشبرد تحولات جاری منطقه حائز اهمیت قلمداد نمود و گفت: ما دائماً به رایزنی با جمهوری اسلامی ایران نیاز داریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار