کد خبر: ۱۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز سه شنبه برای آغاز بهره برداری سه طرح بزرگ اقتصادی و درمانی وارد خرم آباد مركز استان لرستان شد.

  به گزارش آرانیوز، پتروشیمی لرستان در خرم آباد، سد حوضیان و بیمارستان 96 تختخوابی الیگودرز از طرح های آماده بهره برداری با حضور معاون اول رئیس جمهوری است.
عملیات اجرایی بیمارستان 96 تختخوابی الیگودرز دهه 70 آغاز شد و در نهایت پس از گذشت حدود 20 سال امروز افتتاح می شود.
این بیمارستان با زیربنای 13 هزار مترمربع دارای تمام بخش‌های درمانی از جمله داخلی، جراحی، زنان، ICU ،CCU و اورژانس است.
برای ساخت این بیمارستان 800 میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده كه 350 میلیارد ریال آن مربوط به احداث ساختمان و 450 میلیارد ریال مابقی برای تامین تجهیزات است.
در شركت پتروشیمی لرستان نیز كه امروز گشایش می یابد؛ پلی اتیلن سنگین و سبك خطی و بوتن-1 كه به عنوان خوراك واحدهای صنعتی پایین دستی و استفاده در مصارف پلاستیك (مانند: لوله، كابل و انواع فیلم ها ) كاربرد دارد، تولید می شود.
همچنین اجرای این طرح از بعد اجتماعی و اقتصادی اهدافی چون افزایش صادرات و ایجاد ارزش افزوده، افزایش تولید داخلی جهت نیل به خودكفایی، جلوگیری از فرار سرمایه های اقتصادی بومی، رونق اقتصادی و محرومیت زدایی منطقه، جلوگیری از مهاجرت، ایجاد اشتغال در دوران اجرای طرح برای 2هزار نفر در روز، ایجاد اشتغال در دوران بهره برداری برای 300 نفر در روز و ایجاد اشتغال در صنایع پایین دستی برای بیش از پنج هزار نفر در روز را دنبال می كند.
تاكنون 13 هزار میلیارد ریال برای اجرا و توسعه بخش های مختلف پتروشیمی لرستان هزینه شده است.
همچنین سد حوضیان الیگودرز با حجم 31.2 میلیون مترمكعب ، طول تاج 533 متر و عرض تاج 10 متر، آماده بهره‌برداری شده است.
برای اجرای سد حوضیان یك هزار و 200 میلیارد ریال هزینه شده و با ‌بهره داری از این سد یك هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد می شود.
هدف از اجرای این سد تامین آب سه هزار هكتار اراضی كشاورزی و صنعت به میزان 2 میلیون مترمكعب در نظر گرفته شده است.
انتخاب لرستان به عنوان یكی از استان های پایلوت (آزمایشی) اقتصاد مقاومتی و مراسم رسمی آغاز این انتخاب نیز امروز در استانداری لرستان با حضور جهانگیری برگزار می شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار