کد خبر: ۱۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
معاون درمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان های تأمین اجتماعی کشور گفت: در یک برنامه جامع ۸۰ بیمارستان ملکی این سازمان به طور کامل نوسازی شد اما هتلینگ همه بیمارستان های تأمین اجتماعی بروز شد.
به گزارش آرانیوز، محمدعلی همتی پیش از ظهر امروز دوشنبه در آیین معارفه مدیران قدیم و جدید درمان تامین اجتماعی خوزستان در سالن جلسات هتل پارس اهواز اظهار کرد: خوشبختانه امسال جزو معدود و منحصر سازمان هایی بودیم که با بودجه مصوبی که در پایان سال در شورای عالی مصوب شده بود از روز اول کار را آغاز و این در شرایطی است که بودجه کل کشور مصوب شده است.

وی افزود: بودجه سال جاری تامین اجتماعی ۷۲۰ هزار میلیارد ریال است که یک چهارم بودجه کل کشور است.

معاون درمان تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: منابع قابل توجهی در زمینه مستمری داریم و پرداخت مستمری به مستمری بگیران تامین اجتماعی حتی یک روز به تاخیر نیفتاد.

همتی با بیان اینکه بودجه درمان در سال جاری ۱۹۰ هزار میلیارد ریال است، اضافه کرد: این رقم نسبت به سال گذشته ۲۶درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه سازمان توجه ویژه به مراکز درمانی مناطق محروم و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی است، عنوان کرد: در حوزه درمان بر گسترش مراکز درمانی دد مناطق محروم است و تجهیز بیمارستان امیر کبیر مراحل نهایی خود را طی می کند و به زودی افتتاح می شود.

معاون درمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان های تأمین اجتماعی کشور ادامه داد: در یک برنامه جامع ۸۰ بیمارستان ملکی این سازمان به طور کامل نوسازی شد اما هتلینگ همه بیمارستان های تأمین اجتماعی بروز شد.

همتی بیان کرد: در طرح جامع بیمارستان های تأمین اجتماعی در همه وجوه بازنگری اساسی می شوند و حداقل سه ستاره می گیرند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تمام نیازهای کشور را به آمبولانس رفع کردیم، یادآور شد: یکی از مهمترین چالش های سازمان ناپابدرای منابع مالی نظام سلامت است که قبل از اجرای طرح تحول ماهیانه سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت می کردیم و بعد از اجرای آن ماهانه ۹ هزار میلیارد ریال پرداخت می شود.

معاون درمان تأمین اجتماعی کشور گفت: در شرایطی هستیم که باید بحث پایداری منابع مالی نظام سلامت را به روش های مختلف دنبال و هزینه ها را کاهش دهیم.

همتی تاکید کرد: باید برای پایداری نظام سلامت منابع جدیدی خلق شود چون طرح تحول نظام سلامت بزرگترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به مطالبات بیمارستان های دانشگاهی گفت: ۶۰ درصد مطالبات بیمارستان های دانشگاهی را تا مهرماه ۹۴ بر اساس اسناد پرداخت کردیم و آماده پرداخت باقی مطالبات بر اساس اسناد هستیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار