کد خبر: ۱۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی از صدور قرار مجرمیت برای 13 نفر از متهمان پرونده اختلاس آلومینای جاجرم خبرداد وگفت: کیفرخواست این پرونده در حال صدوراست.
به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی  از صدور قرار مجرمیت برای 13 نفر از متهمان پرونده اختلاس آلومینای جاجرم خبرداد وگفت: کیفرخواست این پرونده به زودی صادر می‌‎شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در تشریح آخرین وضعیت پرونده اختلاس آلومینای جاجرم اظهارکرد: دراین رابطه 13 نفر مجرم شناخته شدند و برای 6 نفر قرار منع تعقیب و 2 نفر عدم صلاحیت صادر شده است.

این مسئول عالی قضایی اتهامات مطرح شده در این پرونده را اختلاس، تضییع حقوق بیت المال، ارتشاء، پولشویی، حیف و میل اموال دولتی و تحصیل مال نامشروع عنوان کرد.

وی افزود: اتهام مربوط به اختلاس حدود 230 میلیارد تومان، تحصیل مال نامشروع 30 میلیارد تومان، تضییع حقوق بیت المال یک میلیون و 800 دلار و در مبلغی دیگر حدود 50 میلیارد تومان است که در واقع این افراد از بانک ها وام گرفته و پرداخت نکرده اند که به خاطر سود حاصله حقوق بیت المال تضییع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین حیف و میل اموال دولتی به مبلغ 430 میلیون تومان و رشوه به مبلغ 3 میلیارد تومان دراین پرونده مطرح است و مبالغ پولشویی در گزارش بعدی عنوان خواهد شد.

قدرتی توضیح داد: این پرونده منتهی به صدور قرار مجرمیت شده و در حال صدور کیفرخواست است.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین گفت: با اقدامات دستگاه قضایی استان مبلغ 21 میلیارد تومان و همچنین 10 میلیارد تومان ملک توقیف و به بیت المال بازگشته است.

گفتنی است چندی قبل ،حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده اختلاس آلومینای جاجرم گفت: شرکت‌های صوری جدید در پرونده اختلاس آلومینای جاجرم مطرح شده است که نیاز به کار کارشناسی و تحقیق برای شناسایی شرکت ها و صحت و سقم اخبار واصله دارد.

وی اظهارکرد: شرکت های صوری جدیدی در این پرونده مطرح شده است که نیاز به کار کارشناسی و تحقیق برای شناسایی شرکت ها و صحت و سقم اخبار واصله دارد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در ادامه افزود: موارد مالی جدید قبل از صدور کیفرخواست مجددا مطرح شده که در حال کارشناسی و بررسی موضوعات هستیم.

وی با بیان اینکه این پرونده بسیار پیچیده است اضافه کرد: به دلیل کشف لایحه های پنهانی جدید در این پرونده صدور کیفرخواست به تاخیر می افتد.

 مجتمع آلومینای جاجرم در خراسان شمالی تنها واحد تولید پودر آلومینا به عنوان مهمترین ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم در کشور است که سالانه 250 هزار تن از نیاز پودر آلومینای 3 شرکت بزرگ آلومینیوم کشور را تامین می کند. این واحد صنعتی در جنوب غربی استان خراسان شمالی در شهرستان جاجرم افتتاح شد که اواخر سال گذشته پس از حدود یک دهه از فعالیت این واحد صنعتی با پیگیری نیروهای اطلاعاتی و دستگاه های نظارتی تعدادی از مدیران سابق این مجتمع به اتهام اختلاس و تضییع حقوق بیت المال دستگیر شدند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار