کد خبر: ۱۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
یک منتخب مجلس دهم فاش کرد دولت رسما در ائتلاف‌های انتخاباتی نقش و دخالت داشته است.
به گزارش آرانیوز، سهیلا جلودارزده در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: کسانی مانند مطهری،  جلالی و نعمتی به دلیل داشتن مشی‌معتدل در تعامل با دولت تدبیر و امید بودند و به همین دلیل از قرابت زیادی با جریان اصلاحات برخودار بودند. البته دولت آقای روحانی در شورای عالی سیاستگذاری نماینده داشت. آقای مرتضی بانک این مسئولیت را برعهده داشتند.

این اظهارات در حالی است که بنابر برخی گزارش‌ها برخی وزرای دولت نیز علنا در انتخابات نقش آفرینی می‌کردند. به گفته کاظم جلالی، ثبت‌نام وی در تهران با پیگیری و اصرار جهانگیری و وزرای ارتباطات، اطلاعات و کشور انجام شد.

جلودارزاده در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: شورای عالی سیاستگذاری جریان اصلاحات مسئول تهیه و ارائه لیست انتخاباتی بود. همه احزاب اصلاح‌طلب نمایندگان خود را به شورای عالی سیاستگذاری فرستاده بودند.

وی می‌گوید: پیش‌بینی ما این بود که از لیست اصلاح‌طلبان ممکن است در نهایت پانزده تا شانزده نفر وارد مجلس شوند. این در حالی بود که مردم تهران آشنایی اندکی با سابقه و کارنامه برخی از چهره‌‌های جوان حاضر در لیست اصلاح‌طلبان داشتند و تنها چهره‌های شناخته شده را از قبل می‌شناختند.

به دلیل همین بی‌تجربگی اغلب منتخبان است که جلودارزاده می‌گوید: شورای عالی سیاستگذاری به صورت دقیق و منسجم برای این مسئله برنامه‌ریزی کرده است. این شورا درحال تدوین چگونگی عملکرد نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم است و تمام جوانب مسئله را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

برخی اصلاح‌طلبان مانند حجاریان و تاجرنیا با اذعان بر بی‌تجربگی نماینده‌های اصلاح‌طلب خواستار تشکیل پارلمان سایه! در خارج از مجلس برای کنترل و مدیریت مجلس شده‌اند.

جلودارزاده درباره ریاست مجلس دهم می‌گوید: به نظر من آقای عارف و آقای لاریجانی باید در این زمینه با یکدیگر تعامل کنند. مسئله دیگر، مردم به دنبال تغییر ساختارهای مجلس هستند. به همین دلیل ریاست آقای لاریجانی در چنین شرایطی ضروری نیست؛ به هر حال ایشان رئیس مجالس هشتم و نهم نیز بوده‌اند. در نتیجه ریاست آقای عارف بر مجلس می‌تواند منشا تغییرات مهمی در ساختارهای مجلس شود.

منبع:افکارنیوز

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار