کد خبر: ۱۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
خرم آباد - فرماندار خرم آباد گفت: ۴۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رأی دادن هستند.
به گزارش آرانیوز، حبیب الله خجسته پور شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره جایگاه انتخابات و نقش مردم در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به اصل ششم قانون اساسی نظام ما، نظام جمهوری اسلامی بوده که از دو رکن جمهوریت و اسلامیت تشکل شده و مبتنی بر مردم سالاری دینی است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه «میزان رای ملت است» عنوان کرد: با توجه به آموزه های دینی و همچنین بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین جایگاهی که برای مردم در قانون اساسی مشخص شده لازم بوده که در موارد حساس و سرنوشت ساز از مردم استمداد بطلبیم و رای مردم را بپذیریم و از خواسته آنها تبعیت کنیم.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه حضور مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات، پشتوانه ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است گفت: در این راستا تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرکز لرستان اندیشیده شده است.

خجسته پور با بیان اینکه تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به ادوار گذشته بیشتر بود عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته و همچنین نصب العین قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن رای مردم انتخابات در استان و همچنین خرم آباد به نحو احسن برگزار شود.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی خوشبختانه انتخابات به نحو مطلوبی برگزار شد گفت: در دور نخست تکلیف نماینگان خبرگان رهبری مشخص شد.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه همچنین در این حوزه انتخابیه چهار نفر به دور دوم راه پیدا کردند افزود: این چهار نفر از هفته گذشته تبلیغات خود را شروع کردند و تا هشت صبح پنج شنبه مهلت دارند که تبلیغات داشته و مردم را نسبت به برنامه های خود آگاه کنند.

خجسته پور با بیان اینکه خوشبختانه فضای خوبی در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی حاکم بوده و همدلی خوبی بین اعضای هیئت اجرایی، نظارت و بازرسی وجود دارد بیان داشت: همه شرایط برای برگزاری انتخابات مهیا شده و عوامل اجرایی شعب مشخص و نمایندگان فرماندار نیز مشخص شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد واجدان شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی اشاره کرد و گفت: مطابق آمار اعلام شده این حوزه انتخابیه بیش از ۴۳۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

فرماندار خرم آباد بیان داشت: کسانی می توانند در این انتخابات شرکت کنند که یا مرحله اول رای نداده باشند و یا اینکه صرفا در این حوزه انتخابیه شرکت کرده باشند و کسانی که در سایر حوزه ها رای داده اند حق شرکت در انتخابات حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی نخواهند داشت.

خجسته پور با بیان اینکه متولدین ۱۰ ام اردیبهشت ۱۳۷۷ و قبل از آن می توانند در این مرحله از انتخابات شرکت کنند گفت: همچنین در هر شعبه دستگاههای احراز هویت پیش بینی شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار