کد خبر: ۱۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
رشت- اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت بر قانونی بودن افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در این شهر صحه گذاشته و تاکید کردند که نرخ ها به قیمت سابق باز گردانده نمی شوند.
به گزارش آرانیوز، در صد و دومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت که ظهر یکشنبه برگزار شد، جمعی از تاکسیداران این شهر با امضای طوماری خواستار توجه بیشتر به این قشر از شهروندان شدند.

در روزهای اخیر با اعلام برخی اخبار از سوی فرماندار شهر رشت که نسبت به افزایش نرخ تاکسی ها در این شهر اعتراض کرده و از بازگشت این نرخ به قیمت قبل خبر داده بود، تاکسیداران با امضای طوماری شامل چهار هزار امضا تاکید کردند که نرخ های افزایش یافته نیز کفاف زندگی رانندگان این ناوگان شبهه همگانی حمل و نقل را نمی دهد.

برخی از این افراد به نمایندگی از صنف تاکسیداران رشت با حضور در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت بر این نکته اذعان کردند که با احتساب هزینه استهلاک خودروهای شان به همراه قیمت بالای قطعات و فعالیت گسترده مسافربرهای شخصی، با هشت ساعت کار در طول شبانه روز، در نهایت تنها ۶۳۰ هزار تومان درآمد ماهیانه در این شهر به دست می آورند.

در روزهای پایانی سال ۹۴، افزایش به طور میانگین ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها در رشت پس از تصویب در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در صحن شورای اسلامی رشت نیز به تصویب رسید و در نهایت پس از ارائه به فرمانداری این شهر، مراحل قانونی را طی کرد و از ۱۵ فروردین ماه پس از ابلاغ به شهرداری و سازمان تاکسیرانی در خیابان های شهر رشت اعمال شد.

حال با گذشت نزدیک به سه هفته از اجرای آن، به دنبال برخی ابرازگلایه های شهروندان که  سبب شد در روزهای اخیر فرماندار رشت نیز نسبت به آن عکس العمل نشان دهد، عیسی مهدوی در گفتگو با برخی پایگاه های خبری این شهر، از بازگشت این نرخ ها به نرخ سابق خبر داده بود.

افزایش کرایه ها قانونی است

در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت، رئیس این کمیسیون، افزایش نرخ تاکسی ها را نتیجه مطالعه و رویکرد کارشناسانه مشاور طرح جامع ترافیک شهر و رایزنی های شورا و شهرداری دانست و گفت: افزایش نرخ تاکسی ها در سال جاری بخشی از اجرای برنامه ای است که در آن توسعه یکپارچه ناوگان حمل و نقل عمومی رشت دیده شده است.

رضا رسولی با بیان اینکه دغدغه فرماندار رشت در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بجا است، تصریح کرد: مصوبه شورای رشت مبنی بر افزایش نرخ تاکسی ها با طی کردن تمامی مراحل قانونی خود به مرحله اجرا درآمده است و انتظار می رود که این اقدام که اولین گام برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در رشت است، با حمایت مسئولان همراه شود.  

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه ها با بحث های کارشناسی و تصمیم منتخبان مردم در شورا اتفاق افتاده است گفت: با توجه به هزینه هایی که رانندگان تاکسی متحمل می شوند افزایش نرخ ها تعیین و تصویب شده است و این مهم در جلسات مکرر با فرماندار و سایر مسئولان ذی ربط به مرحله اجرا درآمده است.

امیرحسین علوی افزود: نقص موجود در سیستم حمل و نقل عمومی شهر رشت سبب نارضایتی های شهروندان شده است و شهرداری باید هر چه سریعتر نسبت به تجهیز و نوسازی این ناوگان اقدام به موقع انجام دهد.

وی با اشاره به پروژه خط ویژه اتوبوسرانی شهر که هنوز به بهره برداری نرسیده است اظهار کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش نرخ تاکسی ها باید توأمان انجام شود و شهروندان همچنان در انتظار این توسعه هستند.

علوی تصریح کرد: زحماتی که رانندگان تاکسی در میان ترافیک خیابان ها متحمل می شوند قابل تقدیر است و باید علاوه بر توجه به رضایت شهروندان نسبت به وضعیت معاش این قشر زحمتکش نیز توجه نشان داد.

عضو دیگر کمیسیون حل و نقل و ترافیک شورا نیز با تاکید بر قانونی بودن مصوبه شورا و اجرای آن از سوی تاکسیداران گفت: مردم به جامعه بزرگ تاکسیداران اعتماد دارند و افزایش نرخ ها کاملا قانونی بوده است.

رضا موسوی روزان تاکید کرد: قانون فصل الخطاب همه است و هر مسئولی با هر جایگاهی باید نسبت به آن احترام قائل شود.

وی افزود: مصوبه شورا قانونی است و ضمن احترام به فرماندار، همه باید به مصوبات پارلمان محلی احترام بگذارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار