کد خبر: ۱۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
رشت- فرصت دور دوم تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به پایان می‌رسد و این در حالی است که همه عوامل برای برگزاری پرشور این انتخابات در گیلان، مهیا است.
به گزارش آرانیوز، مهرنوش احمدزاده: پرونده دور دوم انتخابات در گیلان در حالی به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود که بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط در استان، در انتظار خلق حماسه‌ای دیگر هستند.

دور نخست انتخابات در گیلان در حالی به اتمام رسید که از میان ۱۳ کرسی متعلق به این استان در بهارستان، تکلیف ۱۰ کرسی مشخص شده و تعیین سه کرسی نشین دیگر بهارستان از حوزه‌های انتخابیه رشت و رودبار به مرحله دوم کشیده شده است.

مشارکت ۶۷ درصدی مردم در دور اول

بنابر اعلام محمدعلی نجفی استاندار گیلان، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از جمعیت قریب به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان، تعداد یک میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط شرکت انتخابات بودند که از این میان، ۷۸ هزار نفر آنها رأی اولی بوده و به طور کلی مشارکت ۶۷ درصدی را از خود به نمایش گذاشتند.

در حوزه انتخابیه رشت از مجموع ۲۵۹ هزار و ۴۴۲ رأی صحیح مأخوذه، «غلامعلی جفعرزاده ایمن آبادی» با کسب ۹۰ هزار و ۹۲۱ رأی برای دومین بار متوالی راهی بهارستان شد و همچنین «جبارکوچکی نژاد» با ۵۸ هزار و ۹۲۲ رأی، «سیدعلی آقازاده دافساری» با ۵۸ هزار و ۳۹۷ رأی، «سیدولی اله عظمتی» با ۵۳ هزار و ۳۹۲ رأی و «محمدصادق حسنی جوریابی» با ۴۳ هزار و ۶۰۲ رأی به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

همچنین در حوزه انتخابیه رودبار و منجیل نیز از تعداد کل ۵۷ هزار و ۹۹۴ رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه رودبار، صمد مرعشی با کسب ۱۳ هزار و ۲۴۰ رأی و منوچهر جمالی با کسب هشت هزار و ۲۵۰ رأی در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.

پیش بینی ۶۴۳ صندوق اخذ رأی

رئیس ستاد انتخابات گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر از پیش بینی ۶۴۳ صندوق رأی در دو حوزه انتخابیه رشت و رودبار خبر داد و گفت: از این تعداد، ۵۲۴ شعبه در شهرستان رشت و ۱۱۹ شعبه در رودبار است.

محمد احمدی پور با تاکید بر لزوم هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن دور دوم انتخابات در گیلان افزود: تحویل تعرفه‌ها و صندوق‌های انتخابات از چند روز گذشته انجام گرفته و آمادگی لازم برای برگزاری با شکوه انتخابات وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: تمامی عوامل برگزار کننده این انتخابات در تلاش برای صیانت از آراء مردم بوده و با توجه به سازماندهی انجام شده و ساز و کارهای موجود در برگزاری انتخابات، امکان تخلف غیرممکن است.

احمدی پور همچنین در خصوص شرایط رأی دادن در دو حوزه انتخابیه رشت و رودبار گفت: همانند دور اول، اخذ رأی در شعبات منوط به ارائه اصل شناسنامه و درج کد ملی است.

وی تاکید کرد: صرفاً واجدان شرایطی که در دور نخست در حوزه‌های انتخابیه رشت و رودبار رأی داده‌اند می‌توانند در دور دوم نیز دران حوزه‌های رأی خود را به صندوق بیندازند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان یاد آور شد: واجدان شرایطی که در دور نخست رأی نداده‌اند نیز می‌توانند در این دوره شرکت کرده و رأی دهند.

نمایندگان فرماندار، مجریان انتخابات

فرماندار رشت نیز در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه رشت در جمع دست اندرکاران و عوامل اجرایی انتخابات گفت: نمایندگان فرماندار مدیریت برگزاری انتخابات در حوزه‌های رأی‌گیری را بر عهده دارند.

عیسی مهدوی با اشاره به برگزاری مناسب انتخابات در دور نخست افزود: شرایطی فراهم آمده تا دور دوم نیز همانند دور نخست به بهترین و پرشورترین نحو برگزار شود.

وی با بیان اینکه در دور نخست تخلفی در صندوق‌های رأی گیری گزارش نشده است تصریح کرد: دور نخست انتخابات در شهرستان رشت بدون خدشه برگزار شده و در هیچکدام از حوزه‌های انتخابی، تخلف‌های عمدی اتفاق نیفتاده است.

به هر حال آنچه که پیداست، شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم برگزار شده حال باید دید که مردم حماسه حضور خود را چگونه رقم می‌زنند.

 

میزان مشارکت در آخرین انتخاباتی که به دور دوم کشیده شد

میزان مشارکت در دور اول انتخابات

تعداد واجدین رأی دادن

تعداد شعب اخذ رأی

تعداد رأی اولی‌ها

تعداد عوامل اجرایی

تعداد حوزه‌های انتخابیه

نام استان

      ۷۰ درصد

   ۶۵ درصد

  ۱.۸۶۱.۳۷۰

        ۶۴۳

  ۷۸ هزار

         -


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار