کد خبر: ۱۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
عضو شورای شهر اهواز هشدار داد که شهردارهای دو منطقه از اهواز خودشان را جمع کنند و پایشان را از گلیم خود دراز تر نکنند.
به گزارش آرانیوز، آذر زمانپور شامگاه دوشنبه در یكصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به ورود مستقیم دو منطقه از شهرداری اهواز در بحث انتخابات به شدت انتقاد کرد و گفت: مدارك و مستنداتی در دست دارم كه نشان می دهد پیمانكاران و عوامل این منطقه به نفع نامزد خاصی بكارگرفته شده اند.

هشدار هیئت رئیسه به غایبان غیرموجه شورا

ناجی سواری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: خواسته برخی اعضا از جمله رسانه ها، بررسی غیبت اعضای شورای شهر اهواز به صورت هفتگی و یا ماهانه است.

سواری به موضوع غیبت اعضای شورای شهر خصوصا در جلسه قبل اشاره کرد و گفت: بررسی غیبت اعضای شورای شهر در سال ۹۴ نشان می دهد كه هیچكدام از اعضا بیش از شش جلسه غیبت متوالی نداشتند.

وی همچنین افزود: از پارسال تاكنون، چهار جلسه به دلیل غیبت اعضا لغو شده است. اعضا در نظر داشته باشند که ما نمایندگان مردم هستیم و سعی کنند در روزهای دوشنبه حتما تشریف بیارند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز توضح داد: در روزهای دوشنبه، بسیاری از شهروندان وقت خود را برای آمدن به جلسه تنظیم می کنند و صحیح نیست با کنسل شدن جلسه مواجه شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این خصوص گفت: لیست غیبت ها به صورت محرمانه برای اعضا ارسال شده است. مدیریت شورای شهر تا كنون اقناعی بوده و از اعضای شورا استدعا داریم مقررات را رعایت كنند. در جلسه های دوشنبه نیز تا جایی که امکان دارد تلفن ها را خاموش کنید.

بحث بر سر نام‌ها

بیشترین موضوعی که مورد بحث اعضای شورای شهر قرار گرفت بحث نامگذاری میادین، خیابان و کوچه ها بود. در این جلسه تصمیم گیری درباره لایحه شورای نامگذاری درباره نامگذاری ۱۳۵ مورد به جلسه آینده موكول شد.

زیبا صالح پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز درباره شورای نامگذاری اماکن در اهواز گفت: نام های پیشنهادی توسط شورای نامگذاری بررسی و تجانس آن با محله ها سنجیده می شود و بیشتر اسم های انتخابی نام شهدا، مشاهیر و یا گلهاست و تا کنون کمتر اتفاق افتاده که در خصوص انتخاب نامی اختلاف نظر شدیدی باشد.

صالح پور اظهار كرد: با وجود نامگذاری بسیاری از خیابان ها اما روند نصب تابلو توسط شهرداری های منطقه بسیار كند است.

حجت الاسلام كاظم سواری عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز دراین باره گفت: نام هایی كه برای خیابان ها انتخاب می شود باید با فرهنگ هر منطقه تناسب داشته باشد تا اصطكاكی كه در سال گذشته در منطقه كوی علوی به وجود آمد، تكرار نشود.

همچنین مقرر شد كمیته نظارت سه نفره برای پیگیری مصوبات شورای نامگذاری با عملكرد شهرداری های مناطق تشكیل شود.

هویت نباید فراموش شود

سید مجیدصافی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز نیز در این جلسه به عنوان یک شهروند اهوازی خواستار راه اندازی موزه اهواز در سال جاری شد.

صافی توضیح داد: با وجود سابقه تاریخی اهواز اما به دلیل نبود موزه هیچ سندی نداریم كه تاریخ این شهر را نشان دهد.

به گفته وی، هویت و فرهنگ بالاترین دارایی افراد است كه اگر نباشد بی فرهنگی و بی هویتی بر جامعه غالب می شود به همین دلیل است كه برخی ملت ها هویت دزدی یا هویت سازی می كنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز افزود: متاسفانه در اینجا برای فرهنگ و علم ارج نمی نهند. من در بسیاری از کشورهای جهان رفتم و مقام های علمی کسب کردم اما وقتی آمدم اهواز تعدادی افراد ناشناس بر سرم چوب شکاندند.

وی هشدار داد: این وضعیت همچنان ادامه دارد و باید با کار فرهنگی جلوی بی اخلاقی ها را گرفت. پس فردا همان نامزد شورا ممکن است در دوره قبل وارد شورا شود و به جای شما بنشیند. لطفا بیشتر به مسائل فرهنگی حساسیت نشان دهید.
 
یكصد و بیست و هشتمین جلسه (مكرر) با حضور ۱۹ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز تشكیل شد. ابتسام الباجی و هوشنگ شیرمردی غایبان این نشست بودند. قابل ذکر است که جلسه گذشته شورا به دلیل غیبت ۹ عضو و به حد نصاب نرسیدن تشكیل نشده بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار