کد خبر: ۱۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
سنندج – استاندار کردستان عنوان کرد: اعتبارات استانی امسال به سمت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان سوق داده می شود.
به گزارش آرانیوز، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروزشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، به شاخصه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد درون زا، برون گرا، دانش بنیان و مردمی بودن و عدالت بینان بودن از ویژگی های اقصاد مقاومتی است.

وی عنوان کرد: اگر از ظرفیت های درونی کشورمان هم چون موقعیت استراتژیک در منطقه و وجود نیروی انسانی کارآمد آن بهترین بهره برداری برده شود بسیاری از مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

وی  با تاکید براینکه باید اقتصاد ایران به اندازه ای رشد کند که در بازارهای بین المللی تاثیرگذار باشد، اظهارداشت: توجه به تولیدات داخلی وافزایش آن، رفع بیکاری و تقویت اقتصاد منجر به حضور تاثیرگذار کشورمان در بازارهای بین المللی  خواهد شد.

استاندار کردستان ادامه داد: توسعه در کشورما باید در مسیر عدالت دنبال شود چراکه معتقدیم که تمامی بخش ها و مناطق ایران اسلامی می بایست در اقتصاد جایگاه عادلانه ای داشته باشند.

زاهدی بیان کرد: یکی از مبناهای رشد اقتصادی در دنیا دانش بنیان بودن آن است که این مهم یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است و باید به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل شده است، افزود: در ستاد فرماندهی ۱۲ برنامه ملی تعریف شده که بخش عمده ای از آن ملی است بنابراین استان های مختلف کشور هم باید اقدام به تدوین و تعریف برنامه های استانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های اقتصاد مقاومتی از برنامه ششم توسعه مجزا نیست، بیان کرد: توزان منطقه ای در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه قرار گرفته است.

استاندار کردستان عنوان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را براساس ۱۲ برنامه ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، استانی کنند.

زاهدی  با تاکید براینکه نقش استان در توسعه اقتصاد ملی دیده شود، ادامه داد: اولویت های استان در هر بخش با توجه به ظرفیت های استان دیده و تعیین شود.

وی اظهارداشت: سازمان های جهاد کشاورزی، و صنعت، معدن وتجارت استان، ادارات کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مشکلات واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد را احیا و دسته بندی کنند.

وی اضافه کرد: مشکلاتی تعدادی از واحدهای تولیدی استان با سرمایه درگردش و برخی هم با سرمایه ثابت رفع می شود و تعدادی هم به لحاظ بازار عمر تولیدات آن ها تمام شده که باید برنامه ریزی لازم جهت جایگزین کردن فعالیت دیگری برای این واحدها صورت گیرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مشکل تعدادی از واحدها هم ناشی از مسائل مدیریتی است، اظهارداشت: برای مدیران این واحدها دوره های آموزشی باید برگزار شود.

زاهدی بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید موانع اعم از قانونی و الزامات داخلی و مشکلات منابع داخلی خود را در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی احیا و راهکاری برای رفع آنها هم ارائه کنند.

وی اظهارداشت: الزامات داخلی دستگاه های دولتی چنانچه با مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مغایرت داشته باشد قابل اجرا نیست و نباید به آنها توجهی کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی امسال د به سمت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی سوق داده می شود، عنوان کرد: براساس اولویت بندی که توسط دستگاه های دولتی ارائه می شود اعتبار برای زیرساخت ها تامین خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: ارتقای بهره وری و تغییر الگوی کشت در برنامه های جهاد کشاورزی باید لحاظ شود و ایجاد واحدهای دانش بنیان هم باید توسط پارک علم و فناوری به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

زاهدی بر جذب سرمایه های بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: اگر از سرمایه های بخش خصوصی استفاده نکنیم امکانات دولتی جوابگوی نیازها و رفع مشکلات کنونی نیست.

وی عنوان کرد: ظرف مدت ۱۰ روز دستگاه های عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان باید برنامه های کوتاه مدت (تاپایان دولت یازدهم) خود را به دبیرخانه ستاد استانی ارائه کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار