کد خبر: ۱۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
سنندج- معاون مدیردرمان تامین اجتماعی کردستان عنوان کرد:پروژه ساخت درمانگاه های عمومی در شهرهای کامیاران وبانه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
به گزارش آرانیوز، کیهان امامی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت آغاز هفته کارگر تشکیل شد، گفت: کل اعتبارات مدیریت درمان اعم از مستقیم و غیر مستقیم در سال گذشته ۱۸۳ میلیارد تومان بوده است.

وی تعداد مراجعین بستری در سال گذشته را ۲۲ هزارو ۸۷۱ نفر خواند و عنوان کرد: سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۸۷۶ نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی استان  به پزشک متخصص و ۶۴ هزار و ۸۶۶ نفر به دندانپزشک مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه درصد اشغال تخت در بیمارستان های تامین اجتماعی استان در سال گذشته ۸۲ درصد بوده است، اظهارداشت: ۱۰ هزار و ۱۸۰ عمل جراحی هم در سال ۹۴ انجام شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۳،۵ درصد رشد داشته است.

معاون مدیردرمان تامین اجتماعی کردستان ادامه داد: نسبت سزارین به کل زایمان هم ۳۱ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۳ افزایش وکاهشی نداشته است.

امامی به خدمات ارائه شده در حوزه درمان غیرمستقیم اشاره کرد و گفت: با ۵۴۰ مرکزدرمانی دولتی و خصوصی قرارداد منعقد کرده ایم و از ۱۶ بیمارستان در سطح استان هم خرید خدمت می کنیم.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار و ۶۲۵ نفر بیمار در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی استان تاپایان بهمن ماه سال گذشته بستری شدند و ۲۲ هزار و ۳۴۳ مورد هم عمل جراحی انجام داده شده است.

وی به پروژه های انجام شده مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سال گذشته اشاره کرد واظهارداشت: تبدیل دستگاه رادیولوژی آنالوگ به دیجیتال در بیمارستان های سنندج و سقز، راه اندازی واحد سی تی اسکن بیمارستان سنندج و راه اندازی HIS در تمامی واحدها تابعه ازجمله پروژه های انجام شده این مدیریت بوده است.

معاون مدیردرمان تامین اجتماعی کردستان استانداردسازی اتاق سرور، راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان سنندج و اخذپایان کاربیمارستان سنندج بعد از ۲۴ سال را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته ذکر کرد.

امامی به پروژه های در دست اقدام این مدیریت هم اشاره کرد و گفت: درمانگاه های عمومی شهرهای کامیاران و بانه هم اکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد: توسعه پروژه بیمارستان سقز، طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان سنندج، طرح اجرای هولدینگ دارویی در سال ۹۵، تخصیص زمین واخذ مجوزهای لازم برای درمانگاه دیواندره و بهسازی و استانداردسازی بیمارستان سنندج از دیگر فعالیت های در دست اقدام این مدیریت در سال جاری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار