کد خبر: ۱۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
سنندج-نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بحث تولید و اشتغالزایی از ابعاد مهم اقتصاد مقاومتی است،گفت: اشتغالزایی و رفاه عمومی یکی از مقوله های مهم اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
به گزارش آرانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار کارگران و تشکلات کارگری استان به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: اسلام برای کار ارزش ویژه ای قائل است و به کار و تلاش برای تامین معاش خانواده عنایت ویژه دارد.

وی عنوان کرد: انشاالله زحمات، تلاش ها و فعالیت های همه ما به احسن وجه مورد قبول درگاه حق قرار بگیرد و با عنایت همه مسئولین مشکلات جامعه به ویژه قشر زحمتکش کارگر حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: آن حضرت با آن مقام و مرتبه والا، در نهایت فروتنی دست كارگر را می بوسید و فرهنگ قدردانی از كارگران و زحمت كشان را به همگان می آموخت.

وی اظهارداشت: همه چیز ما به کار و کارگر وابسته است و برای انسان چیزی بالاتر از کار و تلاش در سایه لطف الهی برای تامین معاش خانواده نیست.

آیت الله حسینی شاهرودی به اهمیت کار و تلاش کارگران در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: اهمیت کار و تلاش کارگران به حدی است که آبادانی و پیشرفت کشور به زحمات آنها وابسته است و با کار و تلاش کارگران کشور از وابستگی به بیگانگان دور می شود.

وی به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور کار است و کشور و اقتصاد ما با کار و تلاش جهادی آباد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امسال که مزین به سال اقدام و عمل است باید با برنامه ریزی و مدیریت همه جانبه بسیاری از مسائل و مشکلات کارگران را راحت حل کرد.

وی بیان کرد: بحث عدالت در اسلام یک بحث مهم و جدی است و اگر کسی هزینه هایی دارد که درآمد آن، کفاف پرداخت آن هزینه ها را ندارد باید به آنها رسیدگی کنیم.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه اسلام یک مکتب نجات بخش برای همه جوامع بشری است، افزود: در اسلام کرامت ویژه ای برای همه و از جمله کارگران قائل است که با هیچ ارزش مادی قابل مقایسه نیست.

وی به نگاه جامع اسلام به کارگر و کارفرما اشاره کرد و افزود: کار کردن یک افتخار است و اصل کار در اسلام یک ارزش و بسیار ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به اهمیت اشتغالزایی و ایجاد کارآفرینی اشاره کرد و گفت: جوانان ما باید کارآفرین باشند و کارهای تولیدی و ابتکاری را با هوش و درایت خود ایجاد کنند و مسئولین نیز کارآفرینان را تشویق کنند.

وی اضافه کرد: در اسلام کار و کارکردن برای تامین معاش خانواده به جهاد فی سبیل الله تشبیه شده است و همانطور که همه میدانیم بالاترین نعمتی که خداوند در دنیا به انسان هدیه دهد شهادت است و این ارزش کار و تلاش را نشان می دهد.

آیت الله حسینی شاهرودی به مباحث مهم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بحث تولید و اشتغالزایی از ابعاد مهم اقتصاد مقاومتی است و اشتغالزایی و رفاه عمومی یکی از مقوله های مهم اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی افزود: یکی از اهداف اجرایی شدن و تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد درآمد مناسب برای همه اقشار مختلف خصوصا اقشار آسیب پذیر جامعه است که هر کس به قدر نیاز و هزینه اش درآمد داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: یکی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی پرهزینه کردن زندگی ها و مصرف گرایی است که موجب ایجاد مشکلات و فشارهای اقتصادی فراوانی برای خانوارها شده است.

وی ادامه داد: اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی در بحث اشتغال نقش مهمی دارد و اقداماتی انجام دهد که همه مجموعه ها بتوانند در بحث اشتغالزایی با آن همراه شوند.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: بحث اشتغال و اشتغالزایی از اولویت های اصلی استان است و نوع کارها و سرمایه گذاری ها باید به سمتی هدایت شود که به اشتغالزایی بیشتر ختم شود و باید به اشتغالزایی نگاه ویژه داشته باشیم.

وی گفت: وجود جوانان مستعد و خلاق از مهمترین ظرفیت های استان کردستان است که با برنامه ریزی و هدایت این سرمایه های گرانبها می توان مسیر توسعه و پیشرفت استان را هموارتر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: باید از ایده های خوب و ابتکارات جدید برای اشتغالزایی و کارآفرینی استقبال ویژه کرد و آموزش های علمی و تخصصی فنی حرفه ای بیشتر شود.

وی بیان کرد: بحث اشتغال، سرمایه گذاری تولیدی را باید در اولویت اصلی برنامه ریزی ها قرار داد و ارائه خدمات و تولید را باید باهم هماهنگ کرد و به بخش تولیدی نگاه ویژه داشته باشیم.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار