کد خبر: ۱۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: مطالعات راه اندازی چهار مجتمع پرورش ماهی در حاشیه رودخانه شاهرود در بخش الموت غربی انجام شده است.
به گزارش آرانیوز، منوچهر حبیبی ظهر یکشنبه به همراه مدیران کل جهاد کشاورزی، دامپزشکی، آب منطقه ای، منابع طبیعی در بازدید از بخش رودبارالموت غربی با بیان این خبر افزود : پروژه راه اندازی مجتمع پرورش ماهی در منطقه الموت که کار مطالعات اولیه آن انجام شده است پس از اطلاع رسانی های لازم با مشارکت مردم و در قالب بخش خصوصی انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به ظرفیتهای آبخیزداری در حاشیه رودخانه شاهرود اظهار داشت : با اجرای این طرح میزان تولید ماهی در استان با افزایش ۱۰۰ درصدی به بیش از پنج هزار تن در سال می رسد.

وی با بیان این که براساس مطالعات صورت گرفته چهار مجتمع آبزی پروری در حاشیه رودخانه پیش بینی شده است گفت : با اجرای این طرح ضمن تولید دو هزار تن ماهی سردآبی و ۵۰۰ تن ماهی خاویاری زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: با تکمیل مطالعات این مطرح و مکان یابی پیش بینی شده، در صورت تخصیص منابع آبی زمینه اطلاع رسانی به مردم و ایجاد زمینه مشارکت آنان فراهم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سالجاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد : با توجه به رویکرد دولت در خصوص تحقق شعار سال اجرای پروژه هایی از این دست در اولویت قرار خواهد گرفت.

به گفته رحمانی مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان قزوین هم اکنون سالانه دوهزارو ۶۹۳ تن ماهی در ۱۹۹ مزرعه استان تولید می شود.

وی افزود : استان قزوین با تولید سالانه ۲۳میلیون قطعه ماهی زینتی از این حیث در رتبه سوم کشور است
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار