کد خبر: ۱۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
قزوین- استاندار قزوین گفت: تفویض اختیارات بیشتر به استانها، تامین منابع مالی طرح ها و هماهنگی دستگاههای اجرایی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش آرانیوز، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری قزوین با حضور مجتبی خالصی رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فریدون همتی استاندار و معاونان استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران در استانداری قزوین برگزار شد.

فریدون همتی در این جلسه گفت: همه مدیران استان باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی همت کنند و عزم جدی داشته باشند زیرا در شرایط کنونی دولت یک ریل گذاری درستی در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام داده است تا همه در این مسیر حرکت کنیم.  

وی بیان کرد: نقشه راه به عنوان اولین گام تهیه شده و کار بزرگ جراحی در اقتصاد و تولید رخ خواهد داد و اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی محقق شود باید اقتصاد کشور دانش بنیان شود.

استاندار تصریح کرد: دولت با همه توان علمی و اجرایی خود وارد میدان شده و با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط رسانه ها امیدواریم سرعت کار بالا برود.

همتی یادآورشد: منطقی نیست در این وضعیت به جای همراهی با دولت برخی در صدد متهم کردن دولت هستند و مطالبات غیرمنصفانه دارند لذا انتظار داریم مدیران دولتی در اجرای اقتصاد مقاومتی همراهی جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در تولید، توزیع و مصرف باید تحول ایجاد شود و متناسب با شرایط کشور گامهای بلندی برداریم تا کارها به سرانجام برسد.

استاندار اظهارداشت: متاسفانه فرایند کارها انقباضی است و برخی روشها فساد آور است و اگر بخواهیم فضای کسب و کار بهبود یابد باید روند موجود اصلاح شود.

اختیارات استانها بیشتر شود

همتی افزایش اختیارات استانها را در اجرای طرح ضروری دانست و اظهارداشت: باید به استانها اعتماد بیشتری کرد و با تفویض اختیار اجازه داد در محل تصمیمات مقتضی گرفته شود و نیاز نباشد که کارها از مرکز هدایت شود.

وی گفت: تامین منابع مالی پروژه ها نیز از دیگر نیازهایی است که می تواند مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را هموار کند و در این مسیر باید بانکها، سازمان سرمایه گذاری امور اقتصادی و وزارت خارجه هماهنگ عمل کنند و مسئولیت پذیر باشند.

استاندار اظهارداشت: برای فرهنگ سازی توسط رسانه ها بویژه صدا وسیما هم نیازمند تولید محتوی هستیم تا رسانه ها موفق عمل کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار