کد خبر: ۱۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
یک مسئول:
‌معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: فرش زنجان با ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند پس از لغو کامل تحریم‌ها بازار فروش خوبی را در بازارهای آمریکا کسب کند.
به گزارش آرانیوز، افشین جعفری، گفت: برای حمایت از صنایع کوچک در زمینه زیرساخت‌ها و تکمیل و تامین آنها اقداماتی انجام شده که طی سال گذشته بخش عمده‌ای از تامین زیرساخت‌ها برای صنایع کوچک انجام گرفته که البته تامین زیرساخت‌ها یکی از وظایف این شرکت است و زیرساخت‌ها شامل تامین آب، برق، گاز، راه و جدول‌کشی و ... است.

وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته تا ابتدای سال 95 رئیس سازمان کارگروه تکلیفی را برای این شرکت مبنی بر ایجاد کارگروهی برای پایش واحدهای فعال و نیمه‌فعال تعیین کرده است و این شرکت وظیفه دارد که واحدهای دارای مشکل صنعتی که شامل واحدهای فعال و نیمه‌فعال است را به کارگروه مذکور دعوت کرده و برای رفع مشکل آنان راه‌حل‌هایی را پیشنهاد کند.

این مسئول در رابطه با نحوه حل مشکل واحدها در این کارگروه عنوان کرد: مشکلات واحدهای دعوت شده به این کارگروه دستبه‌بندی شده و به سازمان‌های مطبوع ارسال می‌شود و این سازمان پس از بررسی راهکارهای لازم را به این واحدها ارجاع می‌دهد و البته خود شرکت شهرک‌های صنعتی نیز پیشنهادها و راهکارهایی از جمله رایزنی با بانک‌ها و فرصت مجدد برای انجام برخی از کارها و ... داده می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اظهار کرد: با توجه به آمارهایی که در سال گذشته از واحدهای صنعتی کوچک صورت گرفته است تعداد واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال مشخص شده است که 164 واحد غیرفعال و 286 واحد نیمه‌فعال در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد و نیز در استان زنجان 13 شهرک صنعتی در حال واگذاری زمین و 21 شهرک صنعتی مصوب هیئت دولت در حال فعالیت است.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که این شرکت از واحدهای صنعتی استان به‌عمل می‌آورد، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مشاوره‌ای منعقد شده برای تبادل اطلاعات و تکنولوژی برای توانمندسازی واحدها و همچنین در سال گذشته نمایشگاه توانمندسازی که در استان برگزار شد و از واحدها برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شد و از برخی استان‌ها و برخی دیگر از سفرای کشورهای دیگر برای بازدید و معرفی واحدهای صنعتی استان دعوت به عمل آمد.

جعفری افزود: در بحث فرش که به نوعی صنعت هنر است مرکزی را برای طراحی فرش با نقشه استان راه‌اندازی نموده‌ایم با وجود اینکه فرش بومی زنجان دوام بالایی دارد می‌تواند پس از لغو تحریم‌ها در بازار آمریکا که خواستار فرش‌های مقاوم است جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و سبب اشتغال در استان شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار