کد خبر: ۱۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
سخنگوی دستگاه قضا خبر داد
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اعتراض بابک زنجانی به حکم صادرشده، از منتفی بودن فرضیه خودکشی مهرداد اولادی خبر داد.

به گزارش آرانیوز، حجةالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و پنجمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص حادثه کودک‌‌آزاری مشهد و اینکه گفته می‌شود متهم این پرونده با وثیقه 20 میلیون تومانی آزاد است، گفت: پرونده تشکیل شده و این فرد در بازداشت به سر می‌برد و خبر آزادی متهم با قرار وثیقه 20 میلیون تومانی خبر دروغی است که نمی‌دانم از کجا و توسط چه‌کسی منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: متهم پرونده تحت نظر قرار دارد و پرونده در حال رسیدگی است.

* فرضیه خودکشی مهرداد اولادی منتفی است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه آیا علت مرگ مهرداد اولادی مشخص شده یا خیر، گفت: در ارتباط با مرگ وی پرونده تشکیل شده و از مواردی است که پزشکی قانونی حتماً باید نظر دهد. البته پزشکی قانونی نظریات اولیه را داده اما هنوز نتیجه سم‌شناسی مشخص نیست.

وی افزود: بر اساس صحبتی که با دادستان تهران داشتم فرضیه خودکشی در این پرونده منتفی است اما علت تامه مرگ وی هنوز مشخص نیست و باید پزشکی قانونی مشخص کند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه آیا سازمان بازرسی کشور به غرامت 2 میلیاردی آمریکا ورود کرده است یا خیر گفت: این قضیه از مواردی است که دولت و وزارت خارجه باید ورود و این حکم را نقض کنند. بنابراین وظیفه اولیه در این مسئله آن است که نهادهای حقوقی دولتی و بانک مرکزی اقدام کنند تا این حکم نقض شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره پرونده اختلافی میان شرکت مهران وابسته به بنیاد مستضعفان و یک شرکت خارجی گفت: چنین پرونده‌ای مطرح شده اما از جزئیات آن اطلاعی ندارم و هنوز حکمی صادر نشده است.

محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تعدادی از شاکیان پرونده نگین غرب مدعی هستند که اجازه ورود وکیل شاکیان به پرونده داده نمی‌شود، گفت: شما فردی را که چنین ادعایی را دارد به من معرفی کنید تا ببینم چه‌کسی اجازه نمی‌دهد وکیل شاکیان به پرونده ورود کند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص آخرین وضعیت شکایت بورسیه‌ها از وزارت علوم بابت انتشار اسامی آنها گفت: تعدادی از این افراد یک شکایت کیفری را مطرح کرده بودند که این شکایت در دادسرای تهران مطرح است و هنوز قرار نهایی برای آن صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود بخشی از حکم زنجانی تغییر یافته و وی لایحه اعتراضی خود را به دادگاه داده است، گفت: امروز از دادگاه در این خصوص سؤال شد که پاسخ دادند وی لایحه اعتراضی خود را به دفتر دادگاه داده و در صورتی که سایر متهمان نیز لوایح خود را بدهند پرونده به مرجع مربوطه ارسال می‌شود.

اژه‌ای افزود: سهو قلمی از ناحیه دادگاه صورت گرفته بود که بر اساس آن حکم اصلاحی صادر شد و متهم به ردّ مال چک‌های تأمین اجتماعی و همچنین ردّ مال در حق بانک مسکن محکوم شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار