کد خبر: ۱۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: بر‌اساس دستور حجت‌الاسلام رئیسی روستاهای محروم شناسایی و اطلاعات مختلف در موردشان جمع‌آوری و براساس اولویت‌بندی به آن‌ها سرکشی می‌شود.
به گزارش آرانیوز، محمد‌امین توکلی‌زاده در حاشیه برپایی جشن میلاد حضرت علی(ع) در روستای زین‌الدین مشهد با اشاره به تکالیفی که مقام معظم رهبری در حکم تولیت این آستان مقدس بر آن تاکید داشتند، توجه به زائران و مجاوران محروم و اقشار ضعیف و مستضعف را از جمله اقداماتی برشمرد که در راس امور آستان قدس رضوی قرار دارند.

وی افزود: یکی از این اقدامات سرکشی به روستاهای محروم و آسیب دیده حاشیه شهر مشهد است و بر اساس دستور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، روستاهای محروم شناسایی، اطلاعات مختلف در موردشان جمع‌آوری و بر‌اساس اولویت بندی به آن‌ها سرکشی شده و تلاش می شود با همراهی سایر مجموعه‌ها و دستگاه‌های مسئول در کشور برای رفع مشکلات موجود اقدامات لازم صورت پذیرد.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در دیداری که حجت‌الاسلام و‌المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی از روستای زین الدین داشتند، دستور بررسی و رفع مشکلات اصلی این روستا را صادر کردند و به همین منظور، 5 خانوار روستا که دارای گرفتاری‌های با فوریت بیشتری بودند، در دستور کار فوری رسیدگی قرار گرفتند.

توکلی‌زاده افزود: بیکاری از اساسی‌ترین مشکلات مردم این روستاست؛ از این رو با هماهنگی و همکاری بسیج سازندگی استان، آموزش مشاغل خانگی همانند خیاطی و قالی‌بافی ویژه بانوان و پرورش طیور همانند بلدرچین و کبک ویژه مردان در اولویت اقدام قرار گرفته ‌تا مشکل بیکاری اهالی نیز تا حدودی حل شود، علاوه بر این با توجه به بارندگی‌های اخیر و آسیب برخی از منازل روستائیان، با کمک بسیج سازندگی برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی منازل و امدادرسانی به ساکنینی که مشکلات‌شان حاد بوده، آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه رسانه‌های جمعی به مسائل و مشکلات مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر مشهد بسیار مهم و کلیدی است تا از طریق بررسی دقیق مسائل و ارائه آن‌ها به افکار عمومی، دستگاه‌ها و مجموعه‌های متولی، با وسعت دید و دقت‌نظر بیشتری نسبت به رفع دغدغه‌ها و گرفتاری‌های هموطنانمان در این مناطق اقدام کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار