کد خبر: ۱۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
سنندج- مدیر عامل شرکت آبفا کردستان عنوان کرد: تصفیه خانه فاضلاب سنندج در شبانه‌روز ۹۹ هزار و ۳۶۰ مترمکعب را تصفیه می‌کند.
به گزارش آرانیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، معاون برنامه ریزی و توسعه مهندسی شرکت آبفا کشور و هیات همراه از تصفیه خانه فاضلاب و تصفیه خانه آب شماره ۲ شهر سنندج بازدید کردند.

مدیر عامل شرکت آبفا کردستان در این بازدید با اشاره به مراحل ساخت و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج گفت: بخش مایع تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج در بهار سال ۹۰ وارد مدار بهره برداری شد و بخش لجن تصفیه خانه نیز در سفر دولت تدبیر و امید در تابستان ۹۴ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

علیرضا تخت شاهی در خصوص مشخصات تصفیه خانه فاضلاب سنندج، عنوان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار احداث شده که در شبانه‌روز ۹۹ هزار و ۳۶۰ مترمکعب را تصفیه می‌کند.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج یکی از کامل ترین تصفیه خانه های فاضلاب سطح کشور است ، افزود: تمامی فرایندهای تصفیه را دارا است و سیستم تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه لجن فعال متعارف است و جمعیتی حدود ۴۶۵ هزار نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: در فرآیند تصفیه خانه فاضلاب سنندج در بخش مایع که سیستم لجن متعارف است فاضلاب پس از عبور از واحدهای پیش رسوبگیر، آشغالگیر، دانه‌گیر و ایستگاه پمپاژ به ته نشینی اولیه انتقال می‌یابد و در این فرآیند آلاینده‌های معلق و قابل ته‌نشینی آن حذف میشوند.

این هیئت از تصفیه خانه آب شماره ۲ شهر سنندج هم بازدید کردند و در این بازدید مدیر عامل شرکت آبفا شهری استان کردستان در خصوص این طرح گفت : در راستای سیاست های وزارت نیرو و رویکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طرح آبرسانی شهر سنندج شامل خط انتقال آب خام، تصفیه خانه شماره ۲، ۶۰ هزار متر خط انتقال، ۸۱ هزار متر مکعب مخزن ذخیره و ۶ ایستگاه پمپاژ برای تامین آب شرب شهر سنندج در افق ۱۴۱۰ تعریف شده است.

تخت شاهی در خصوص مشخصات تصفیه خانه آب شماره ۲ سنندج گفت : این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار با ظرفیت ۱۱۰۰ لیتر در ثانیه و با سیستم فیلتراسیون  مستقیم طراحی و اجرا شده است.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی های مهم این پروژه ثقلی بودن آن است بطوریکه مسافت ۲۰ کیلومتر آب را بصورت ثقلی و بدون نیاز به پمپاژ به انتهای شهر منتقل می کند.

نظرشما
پربازدیدها