کد خبر: ۱۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در بودجه سال ۹۵ در موضوع تامین مالی فعالیت های اقتصادی، فاینانس های خوبی لحاظ شده،که البته باید این فاینانس ها عملی شوند.

به گزارش آرانیوز، درخصوص موضوع تأمین مالی خارجی(فاینانس) گفت: در بودجه سال 95 در موضوع تامین مالی، فاینانس های خوبی لحاظ شده است که البته باید این فاینانس ها عملی شوند.

نماینده مردم مسجد سلیمان، هفتگل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فاینانس ها فرصتی فراهم می کنند تا از منابعی که دراختیار کشورهای دیگر وجود دارد، استفاده شود.

جلیلی گفت: تامین مالی خارجی معمولا دو روش دارد که از حسن فعالیت کشور ما با بخش های مالی و اعتباری کشورهایی حاصل می شود یا از منابع مالی که نزد کشورهای خارجی  وجود دارد، اجازه داده می شود تا یک سقف مشخصی از آن تامین منابع مالی خارجی شود.

 

موفقیت در دیپلماسی اقتصادی از عوامل موثر در عملی شدن فاینانس ها

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه استفاده از فاینانس یک فرصت برای کشور محسوب می شود،افزود: این موضوع به میزان اعتماد کشورهای خارجی که در تامین منابع مالی ارتباط دارد،بستگی دارد و به تضمین بازگشت سرمایه گذاری انجام شده.

وی ادامه داد: موفقیت در دیپلماسی اقتصادی از عوامل موثر در عملی شدن فاینانس ها است.

جلیلی افزود: توجه به انتشار اوراق قرضه اسلامی و صکوک در بودجه برای رونق فعالیت های عمرانی و رفع دیون و تسویه حساب مالی با پیمانکاران از نکات مثبت بودجه است که البته این موضوعات در کمیسیون تلفیق بودجه تقویت شده است.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:کشورهایی که تامین مالی انجام می دهند؛سعی دارند در موضوعاتی مانند مشارکت نیرو انسانی ورود کنند، که باید این موضوعات توجه شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار