کد خبر: ۱۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سرانه شیر در مدارس به موقع پرداخت نمی شود ، گفت: کاهش هزینه های سربار خانوار و دو لتی با افزایش سرانه شیر امکان پذیر است.
به گزارش آرانیوز، محسن صرامی فروشانی  درباره وضعیت توزیع شیر در مدارس، گفت:عدم پیشگیری از درمان با سلامت تغذیه عملیاتی می شود و این درحالی است که دامداری های کشور نیازمند تسهیلات ویژه هستند تا میزان تولید شیر در کشور افزایش یابد تا بتوانیم شیر را با کیفیت مناسب برای ارتقای سلامت در مدارس توزیع کنیم.
سبدهای حمایتی از دامداری ها باید آغاز شود
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سبدهای حمایتی از دامداری ها باید آغاز شود ، یادآورشد: برای تنظیم نرخ شیر باید برنامه دو وجهی اقتصادی اجرایی شود بدین معنا که در گام نخست هزینه تولید با فروش برای دامدار صرفه اقتصادی داشته باشد و در مرحله بعدی قدرت خرید مردم برای خرید شیر با ایجاد سرانه ای کارشناسی شده افزایش یابد.
وی ادامه داد:مجلس و دولت نباید بنام سوبسید و یارانه در موضوع توزیع شیر در مدارس ورود کند و بلکه باید با کمک های تسهیلاتی برای تنظیم نرخ شیر تلاش کنند تا نرخ عادلانه ای میان مصرف کننده و تولید کننده تعیین شود.
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کاهش هزینه بیماری ها در گرو هزینه برای سلامت و تغذیه است،گفت: افزایش سرانه شیر مساوی با کاهش هزینه های سربار خانوار و دولتی است.
صرامی فروشانی افزود:دامدران براساس میزان شیری که تولید می کنند باید کمک های تسهیلاتی دریافت کنند تا هزینه مصرف شیر برای خانوار از طرفی منطقی تعریف شود و از سوی دیگر برای دامدار نیز فروش محصول باید صرفه اقتصادی داشته باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید جذابیت مصرف شیر در جامعه افزایش یابد،یادآورشد:سرانه شیر در مدارس به موقع پرداخت نمی شود که این مهم باید با یک برنامه منظم برطرف شود و در گام دوم باید بر کیفیت شیرهای توزیع شده در مدارس نظارت کامل شود
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار