کد خبر: ۱۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
بانک ملی قطر در تحلیل اقتصادی خود اعلام کرد، بازار جهانی نفت به سمت توازن در حال حرکت است و رقم ۶۰ دلار در هر بشکه برای طلای سیاه در میان مدت دور از دسترس نیست.
به گزارش آرانیوز، به نقل از پایگاه خبری «پنینسوالا»، بانک ملی قطر در تحلیل اقتصادی خود گزارش داد: انتظار می رود مازاد عرضه نفت در سال جاری میلادی به ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند، این در حالی است که پیش از این سازمان اطلاعات انرژی آمریکا رقم ۱.۸ میلیون بشکه در روز را مازاد عرضه نفت در سال ۲۰۱۵ میلادی گزارش داده بود.

این بانک قطری اعلام کرد، در واقع افزایش تقاضا برای نفت از سوی بازارهای نوظهور و بویژه چین و قسمتی از آسیا رقم خورده است.

همچینن مقامات بانک ملی قطر به این نکته اشاره کردند که روند تولید نفت در آمریکا از آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی نزولی شده است ولی در عوض این کاهش تولید با افزایش نفت ایران و عراق جبران خواهد شد. با احتساب کاهش تولید نفت و رقم فعلی مازاد عرضه، میانگین قیمت نفت در سال جاری میلادی ۴۱ دلار در هر بشکه خواهد بود.

مقامات این بانک قطری در ادامه گفتند: مازاد عرضه نفت در سال آینده میلادی به ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد که این یعنی حرکت بازار به سمت توازن ، ضمن اینکه رشد تقاضا هم به ۱.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که با این وجود میانگین قیمت نفت در سال آینده میلادی و ۲۰۱۸ به ترتیب رقم ۵۱ دلار و ۵۶ دلار در هر بشکه است. البته ممکن است که بهای نفت در میان مدت رقم ۶۰ دلار در هر بشکه را هم تجربه کند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار