کد خبر: ۱۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بازوهای پرتوان و قدرتمند دفاعی ولی فقیه و ملت عزیز ایران در برابر تهدیدات دشمنان است.
به گزارش آرانیوز، روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بازوهای پرتوان و قدرتمند دفاعی ولی‌فقیه و ملت عزیز ایران در برابر تهدیدات دشمنان است. فرزندان ملت رشید، مؤمن و انقلابی ایران در سپاه، پرچمداران عزت ملی و حافظان استقلال و تمامیت ارضی، مدافعان ارزش‌ها و پیش‌برنده انقلاب اسلامی به سمت آرمان‌ها هستند.

رمز و راز تمامی طرح‌ها و نقشه‌های اجانب و در رأس آنها امریکا در راستای سپاه‌هراسی و سپاه‌ستیزی طی سالیان گذشته را باید در برخورداری سپاه از توانمندی‌های لازم برای حفظ فضیلت‌ها و ارزش‌های انقلابی جست‌وجو کرد. رزمایش موشکی اقتدار ولایت، گوشه‌ای از این توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت. این رزمایش نشان داد که «قدرت بازدارندگی» و آمادگی‌های دفاعی همه‌جانبه نیروهای مسلح به ویژه سپاه برای مقابله با هر نوع تهدید نظامی خارجی علیه انقلاب اسلامی، نظام و تمامیت ارضی ایران، یک واقعیت تمام‌عیار و انکارناپذیر است.

کارشناسان مسائل دفاعی و نظامی در جهان با تمرکز بر اقتدار موشکی جمهوری اسلامی، جایگاه ویژه‌ای را برای قدرت موشکی ایران منظور کرده‌اند. رصد بازتاب‌های رزمایش موشکی سپاه در رسانه‌های خارجی و بررسی اظهارنظرهای کارشناسان خبره مسائل نظامی، نشان می‌‌دهد ایران در رتبه چهارم از نظر قدرت موشکی در سطح جهان قرار دارد. اکنون ایران اسلامی، پس از سه کشور امریکا، روسیه و چین، چهارمین کشور برخوردار از تأسیسات زیرزمینی برای پرتاب موشک‌های بالستیک است.

چندی قبل رونمایی از شهرهای موشکی و سیلوهای زیرزمینی برای پرتاب موشک‌های سپاه، بسیاری از خبرگان نظامی در جهان را حیرت‌زده و دشمنان ملت ایران را دچار وحشت کرد و اکنون طی رزمایش اقتدار ولایت و پرتاب طیف متنوعی از موشک‌های بالستیک با بردهای 2 هزار، 800 و 300 کیلومتری از این شهرهای موشکی و سیلوهای انتشار یافته در جغرافیای ایران، بیش از پیش موجب هراس دشمنان شده است. شلیک موشک‌های بالستیک سپاه از سیلوهای زیرزمینی، پیام روشنی برای دشمنان ملت ایران دارد. غرش موشک‌های بالستیک سپاه، پاسخ قاطع ملت ایران به تحریم‌های موشکی جمهوری اسلامی است.

اگر برخی از دشمنان بر این تصور بودند که با برجام و تحریم‌های موشکی می‌‌توانند قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را محدود کنند، رزمایش اقتدار ولایت نشان داد که این قبیل تصورات با واقعیت، تفاوتی از زمین تا آسمان دارد. رزمایش اقتدار ولایت و غرش موشک‌های بالستیک سپاه، حامل این پیام روشن است که خواب امریکایی‌ها برای محدودسازی قدرت دفاعی و به ویژه قدرت موشکی ایران نه تنها هرگز تعبیر نخواهد شد،‌ بلکه با گذر زمان، بر حجم، برد، دقت و قدرت تخریب موشک‌های جمهوری اسلامی افزوده خواهد شد. معنای این رزمایش و پیام صریح آن، محدودیت‌ناپذیری قدرت دفاعی ملت ایران است. ملت ایران مصمم است قدرت بازدارندگی خود را حفظ کرده و روز به روز بر اعتبار آن بیفزاید. نمایش شهرهای موشکی و گسترش این شهرها تا عمق 500 متری زمین در بسیاری از نقاط ایران، به همراه سیلوهای موشکی و انباشت هزاران موشک با قابلیت‌های متنوع در این شهرها، وجود هزاران کارشناس خبره در این شهرها با روحیه جهادی و تفکر بسیجی و آمادگی این نیروها برای شلیک جهت ضربه متقابل به هر متجاوز، اعتبار قدرت دفاعی و قدرت بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی را به صورت چشمگیر افزایش داده است.

میزان هراس دشمنان از غرش موشک‌های سپاه را از تلاش آنان برای اعمال تحریم‌های موشکی با هدف ایجاد محدودیت در برنامه‌های دفاعی ایران می‌توان مورد سنجش قرار داد، اما دشمنان باید بدانند بین برنامه هسته‌ای ایران که با اهداف صلح‌آمیز دنبال می‌شد، با برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران که ماهیت دفاعی دارد، تفاوت اساسی وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت در این دو برنامه به مذاکره‌پذیر بودن «برنامه هسته‌ای» و مذاکره‌ناپذیر بودن «برنامه موشکی» و دیگر ابزارهای نظامی دفاعی برمی‌گردد. هیچ ملتی با دشمنان خود بر سر ابزارهای دفاعی خود به مذاکره تن نداده و روی این ابزارها معامله نمی‌کند. پیام رزمایش اقتدار ولایت، انتقال این مطلب و معنا به تمامی دشمنان است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار