کد خبر: ۱۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
رییس مرکز مدیریت حوادث سیستان وبلوچستان گفت: فوت شدگان در محل تصادف در سیستان وبلوچستان 50درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

به گزارش آرانیوز، راشدی اظهار کرد: از ابتدای امسال، 573 مصدوم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شده‌اند که متاسفانه براثر حوادث جاده‌ای 28 فوتی در محل حادثه داشته‌ایم.

به گفته رییس پلیس راه سیستان وبلوچستان، 55درصد تصادفات در فاصله صفر تا 50 کیلومتر ورودی وخروجی شهرها اتفاق افتاده است.

شرافتی گفت: در ایام نوروز عدم توجه به جلو۳۰درصد، عدم توانایی درکنترل وسیله 25 درصد و انحراف به چپ با 17 درصد بیشترین علل حوادث در استان بوده است.

وی افزود: در ایام نوروز ۷۰درصد تصادفات در جاده‌ها و محورهای اصلی و مابقی در جاده‌های فرعی و روستایی رخ داده است که این استان با 24 درصد تخلف و سرعت غیرمجاز بالاترین آمار سرعت غیر مجاز در کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین به گفته مدیر کل راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان این استان کمترین سهم بزرگراهی را دارد و تقریبا می‌توان گفت سیستان وبلوچستان تنها 1.2 درصد از کل بزرگراه‌های کشور سهم می‌برد که این خود باعث وقوع 30 درصد از تصادفات رخ به رخ است.

مسعود مالکی با بیان اینکه زمان خاصی برای اتمام پروژه‌های بزرگراهی و عمرانی استان نمی‌توان پیش‌بینی کرد، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل در مسیر ساخت این پروژه‌ها تامین اعتبار است که اگر اعتبارات کافی برای ساخت بزرگراه‌های استان تخصیص داده شود، بزرگراه‌ها در یک بازه زمانی سه تا پنج ساله قابل بهره‌برداری است، با بهره‌برداری از این پروژه‌ها می‌توان خود را به نرم کشوری نزدیک کرد، ولی تاکنون منابع اعتباری محقق نشده که در صورت تامین منابع، این پروژه‌ها در حداقل زمان ممکن به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: احداث بزرگراه مهم‌ترین صرفه در اقتصاد، کاهش تصادفات و صدمات اجتماعی در استان را به دنبال دارد، علاوه بر اینکه در استان بزرگراه نداریم و حداکثر سرعت برای تردد در جاده‌های ما 90 کیلومتر است، اکثر شهروندان در سفر با محدودیت سرعت رو به رو هستند که ایجاد بزرگراه جدا از کاهش مدت زمان رانندگی تلفات جانی و مالی کمتری نیز به دنبال خواهد داشت.

استاندار سیستان وبلوچستان همچنین گفت: استان سیستان وبلوچستان استان پهناوری است که وسعت راه‌های مواصلاتی در آن بسیار هزینه براست.

علی اوسط هاشمی ادامه داد: باید در استان سیستان وبلوچستان به دلیل پهناور بودن آن به اندازه پنج یا شش استان کشور هزینه اورد تا بتوان راه‌های بین شهرستانی خود را در گام نخست چند بانده کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار