کد خبر: ۱۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان رضوی:
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان رضوی گفت: 70 درصد مخاطبان فنی حرفه‌ای و جویای کار را دانش‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

به گزارش آرانیوز، افشین رحیمی گل خندان در حاشیه بازدید از مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای کاشمر با اظهار تأسف از اینکه مدرک‌گرایی هنوز هم وجود دارد، اما پس از اخذ مدرک برای جذب در کارخانه‌ها و بخش‌های دیگر باید آموزش‌های لازم را فرا گیرند، افزود: امروزه بخش اعظمی ار مخاطبان ما را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان خراسان 56 مرکز دولتی و 933 آموزشکاه آزاد فنی حرفه‌ای داریم که متولی ارائه آموزش‌های مختلف به مخاطبان و کارجویان هستند، عنوان کرد: سالیانه در بخش غیر دولتی معادل 15 میلیون نفر ساعت و در بخش دولتی بالغ بر 9 تا 10 میلیون نفر ساعت آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

رحیمی با اعلام اینکه در مجموع بخش دولتی و آزاد سالیانه 24 تا 25 نفر ساعت آموزش مهارتی لازم را ارائه می‌کنند، گفت: این آموزش‌ها در مراکز ثابت، زندان، پادگان، بخش‌های صنعتی، دانشگاه‌ها و روستاها در قالب تیم‌های ثابت و سیار ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در 30 رشته و 400 حرفه آموزش‌های لازم ارائه می‌شود، افزود: بر اساس نیاز جامعه هر روز تعداد حرفه‌ها تغییر می‌کند و افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه چون هر روز تکنولوژی در حال تغییر است موجب شده نظام آموزشی فنی حرفه‌ای با نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش متفاوت باشد، بیان کرد: با توجه به تغییرات سریع در بخش تکنولوژی نظام آموزشی هم باید خود را به روز کند.

رحیمی با تأکید بر اینکه اگر جوانان ما نتوانند با آموزش‌های به‌روز آشنا شوند و ما هم نتوانیم آموزش‌های به‌روز را ارائه دهیم بدون شک تا چند سال آینده با ورود تکنولوژی‌های جدید شاهد حضور کارگران خارجی در این کشور خواهیم بود، گفت: می‌توان از پتانسیل‌های سازمان فنی حرفه‌ای نه تنها در داخل کشور بلکه کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان، ترکمنستان و... به عنوان مرکزی برای انتقال دانش و تکنولوژی استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شهر کاشمر در بخش دولتی هزار نفر و در بخش غیر دولتی 1060 نفر آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار