کد خبر: ۱۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
بوشهر - مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: انجمن خیریه بیماران اوتیسم در استان بوشهر راه‌اندازی شود.
به گزارش آرانیوز، یونس خسروانی بعد از ظهر شنبه با حضور مرکز نگهداری بیماران اوتیسم ضمن اطلاع از وضعیت بیماری این کودکان و نحوه نگهداری آنان، گفت: به مناسبت روز جهانی اوتیسم در این مرکز حضور یافتیم تا با این کودکان، مربیان و خانواده هایشان دیدار و گفتگو کنیم.

وی با تقدیر از مسئولان بهزیستی و مرکز نگهداری کودکان اوتیسم برای به‌وجود آوردن فضای نگهداری این کودکان اظهار داشت: به نظر می رسد فضای فعلی این مرکز، برای نگهداری کودکان، کوچک است و نیاز به وجود مرکز بزرگتری است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر از مسئول مرکز نگهداری کودکان اوتیسمی خواست تا انجمن خیریه‌ای در این زمینه ثبت کنند تا از این طریق بتوان کمک ها و حمایت های بیشتری به این مرکز داشت.

خسروانی با تاکید بر اینکه پس از راه اندازی انجمن خیریه کمک به کودکان اوتیسمی، به صورت شخصی از این انجمن حمایت مالی خواهد کرد افزود: در حد توان، رایزنی هایی برای جلب کمک به این مرکز انجام خواهد شد.

مسئول مرکز نگهداری کودکان اوتیسمی بوشهر نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حضور وقت شناسانه مدیرکل و کارکنان تامین اجتماعی استان بوشهر در این مرکز اظهار داشت: این مرکز نخستین، مرکز نگهداری کودکان مبتلا به این بیماری در بوشهر است که کودکان سه تا ۹ ساله را نگهداری می کند.

راضیه اهرمی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ کودک مبتلا به اوتیسم در این مرکز نگهداری می شوند تصریح کرد: تعداد کودکان مبتلا به این بیماری بسیار بیشتر است به طوریکه از هر ۶۷ کودک ایرانی، یک کودک، «اوتیستیک» است.

وی ادامه داد: بخشی از این کودکان در مدارس اوتیسم و برخی دیگر نیز توسط والدینشان نگهداری می شوند.

​مسئول مرکز نگهداری کودکان اوتیستیک بوشهر، در خصوص این بیماری گفت: علت واقعی بیماری اوتیسم هنوز مشخص نیست، اما مطالعاتی در رابطه با دلیل بروز این بیماری در حال انجام است و به نظر می رسد مساله ژنتیک مهم باشد.

اهرمی افزود: کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم دچار اختلالات درونی هستند؛ پردازش ذهنی ضعیف و بهم ریختگی حسی دارند، نیاز خود را به زبان نمی آورند و بطور مستقیم چیزی از محیط دریافت نمی کنند.

وی با بیان اینکه شیوع این بیماری در پسران ۳ تا ۴ برابر بیشتر از دختران است ادامه داد: این بیماران، دچار مشکلات ارتباطی، تداخلات اجتماعی، عدم پاسخ به اطلاعات احساسی و رفتار نامناسب هستند.

گفتنی است، دوم آوریل، ۱۳ فروردین، روزجهانی اوتیسم (اختلال در دَرخودماندِگی) است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار