کد خبر: ۱۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که سامانه جدید بارشی طی ۲۴ ساعت آینده از شمال و شمال غرب وارد کشور می‌شود که بارندگی‌های باران و برف را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش آرانیوز، امین‌حسین نقشینه کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: سامانه بارش‌زا فردا پنج‌شنبه که از غرب، شمال غرب و شمال وارد می‌شود ابتدا این مناطق را درگیر می‌کند و استان‌های غربی و شمال کشور دچار بارندگی باران خواهند شد و در مناطق سردسیر شمال و شمال غرب کشور برف می‌بارد.

وی ادامه داد: به‌تدریج این سامانه بارشی در 48 ساعت آینده به دامنه‌های البرز، مرکز و شمال شرق خواهد رفت و انتظار وزش باد و بارش‌های باران در مناطق مرکزی و شمال شرق کشور نیز می‌رود؛ البته تمامی این بارش‌ها در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.

این کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: انتظار می‌رود از بعدازظهر جمعه از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و بارش‌های باران و برف در شمال، شمال غرب، غرب و مرکز کمتر شده و قطع شود.

نقشینه وضعیت هوای استان تهران در 24 ساعت آینده را ابری دانست و گفت: استان تهران فردا آسمانی ابری دارد و از بعدازظهر شاهد رعد و برق، رگبار و باران خواهیم بود که این بارش‌ها تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و از عصر جمعه بارش‌های باران در استان تهران قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: تا انتهای هفته جریانات شمالی سرد را روی نوار شمالی کشور خواهیم داشت و بیشترین کاهش دما در روزهای آتی برای استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر خواهد بود؛ در دو روز آینده سواحل شمالی کشور نیز مواج است و مسافران نوروزی باید به این مهم دقت کنند.

این کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره وضعیت مناطق جنوبی کشور نیز گفت: استان‌های خوزستان و ایلام فردا پدیده گرد و خاک را خواهند داشت که به‌سبب وزش باد شدید در منطقه خوزستان و ایلام اتفاق می‌افتد.

نقشینه با اشاره به بارش‌های باران که از فردا در کشور آغاز خواهد شد، افزود: با ورود سامانه بارشی جدید ابتدا استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و اردبیل درگیر باران خواهند شد و سپس این بارش‌ها به‌تدریج به استان‌های زنجان، همدان، گیلان، مازندران، مرکز کشور و سپس شرق کشور می‌آید و از اواخر روز جمعه از شدت آن کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: شدت بارش‌های سامانه بارشی جدید شامگاه پنج‌شنبه در مناطق گیلان، مازندران، جنوب فارس، شرق استان کرمان و مناطقی از مرکز کشور خواهد بود و البته گسترش این بارش‌ها تا صبح جمعه در گیلان، مازندران و سواحل خزر وجود دارد و در ساعت‌های بعد از آن نیز به استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی کشیده خواهد شد و تا عصر روز جمعه این مناطق را در بر خواهد گرفت.

این کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی تصریح کرد: شامگاه جمعه تنها مناطقی از استان مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال اصفهان دچار بارش‌های باران خواهد بود و این سامانه تا صبح شنبه از مناطق شمال کشور خارج خواهد شد.

نقشینه با اشاره به بارش‌های باران روز طبیعت گفت: در مناطقی از مرکز کشور و استان تهران بارش‌های باران تنها تا ظهر روز جمعه اتفاق خواهد افتاد و به‌تدریج از شدت بارش‌ها کاسته شده و ساکنان این مناطق بعدازظهر بدون بارندگی را خواهند داشت؛ البته دمای هوای تهران در روز جمعه تا حدودی کاهش می‌یابد که امیدواریم مردم به این موضوع نیز توجه کنند.

وی در خصوص وضعیت هوای امروز چهارشنبه کشور نیز خاطرنشان کرد: امروز باد شدید در جنوب استان تهران، استانهای قزوین، البرز، سمنان، قم، شمال اصفهان و مرکزی وزیدن خواهد گرفت و بارش‌های باران در شمال شرق، مشهد، نیشابور، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیمه شرقی کشور وجود خواهد داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار