کد خبر: ۱۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
رئیس میراث فرهنگی شاهرود:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت: دو اقامتگاه بوم گردی در روستای هدف گردشگری طرود این شهرستان به بهره برداری رسید.
به گزارش آرانیوز، حمیدرضا حسنی افزود: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی و فراهم کردن امکان اقامت گردشگران و مسافران نوروزی، دو اقامتگاه بومی «ستاره کویر» و «نگین کویر» در روستای هدف گردشگری طرود شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به قابلیت بالای جذب گردشگر در دهستان طرود، اظهار داشت: در این راستا و برای فراهم کردن زمینه اقامت مسافران و گردشگران در این روستا، مجوز اقامتگاه بوم گردی صادر شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود با بیان اینکه گردشگران از اقامت در خانه های روستایی ساخته شده بر اساس معماری و مصالح بومی استقبال می کنند، خاطرنشان کرد: اقامت گردشگران، پذیرایی، فروش سوغات و صنایع دستی نقش مهمی در توسعه اقتصاد روستاها دارد.

حسنی با یادآوری اینکه روستای هدف گردشگری طرود از توابع بخش مرکزی شاهرود است که در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان و در حاشیه کویر بزرگ مرکزی ایران قرار دارد، گفت: جمعیت ساکن در این روستا حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر است و به نسبت مساحت بیش از۲۰  هزار کیلومترمربعی، این روستا دارای پراکندگی جمعیتی زیادی است.

وی پیشه مردم این منطقه را دامداری از جمله پرورش شتر و گوسفند و کشاورزی و پرورش خرما ذکر کرد و افزود: هنر قالیبافی از حدود ۴۰ سال پیش در این منطقه رونق یافته و زنان و دختران طرودی از جمله زبردست ترین بافندگان قالی در منطقه هستند.

روستای طرود در مسیر راه ارتباطی شاهرود به اصفهان قرار دارد و با وجود رمل های زیبا و نخلستان های مصفا و نیز بقعه متبرکه پیر مردان بر فراز کوهی بلند و زیبایی کویر با آسمان پرستاره، قابلیت بالایی در جذب گردشگر دارد.

این روستا از قابلیت بالایی به عنوان محل اجرای فیلم های تاریخی برخوردار است و بر این اساس کار فیلمبرداری فیلم مختارنامه به کارگردانی داود میر باقری در روستای طرود انجام شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار