کد خبر: ۱۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از افزایش ۱.۶درصدی تعداد ولادت در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز، عباسعلی طالب بیدختی ضمن اشاره به رشد میزان ولادت در استان سمنان گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۹ هزار و ۸۱۴ نفر متولد شدند که این رقم در سال گذشته ۹ هزار و ۶۵۹ نفر بود.

وی میزان تولد در استان سمنان را ماهانه ۸۹۲ و روزانه ۲۹ مولد اعلام کرد.

‌کاهش ۱۱.۴ درصدی ازدواج در استان سمنان

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان همچنین تعداد وفات ثبت شده در این مدت را سه هزار و ۵۳ نفر ذکر کرد و گفت: این عدد در ۱۱ ماهه سال گذشته سه هزار و ۲۸۸ نفر بوده که در سال جاری ۷.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

طالب بیدختی در بخش دیگر سخنان خود درخصوص آمار ازدواج وطلاق نیز گفت: در ۱۱ ماهه امسال چهارهزار و ۳۳۲ واقعه ازدواج در استان سمنان به وقوع پیوسته است.

وی از کاهش ۱۱.۴ درصدی ازدواج ها طی این مدت در استان سمنان خبر داد و افزود: در ۱۱ماهه سال قبل چهار هزار و ۸۸۹ واقعه ازدواج در دفاتر ثبتی استان ثبت شده است.

‌افزایش میانگین سن ازدواج در استان سمنان

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان میانگین سن ازدواج در خانم ها ۲۴ تا ۲۵ سال و در آقایان ۲۷ تا ۲۸ سال اعلام کرد و گفت: میانگین سن ازدواج در استان نسبت به نرم کشوری بالاتر است.

طالب بیدختی از کاهش ۱۵.۳۶ درصدی طلاق در استان سمنان در این بازده زمانی خبر داد و ادامه داد: در ۱۱ ماهه سال قبل یک هزارو ۸۱ واقعه طلاق در استان ثبت شده بود که این رقم امسال به ۹۱۵مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۲.۷ مورد طلاق دراستان سمنان صورت می گیرد، افزود: میزان ثبت طلاق در استان به صورت ماهانه ۸۳ مورد است.

صدور ۶۷ هزار کارت هوشمند ملی در استان سمنان

‌مدیرکل ثبت احوال استان سمنان به صدور کارت ملی هوشمند در استان نیز اشاره داشت و افزود: تاکنون ۶۷ هزار کارت هوشمند ملی برای متقاضیان در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان صادر شده است.

طالب بیدختی از استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ دفاتر پیشخوان در شهرهای استان آمادگی ارائه خدمات صدور کارت ملی هوشمند را دارند.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در صدور کارت هوشمند ملی نسبت به سایر استان ها پیش رو است، افزود: با برنامه ریزی انجام شده، سال آینده ۱۲۰ هزار کارت هوشمند ملی در استان سمنان صادر می شود.

‌مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه هزینه ثبت نام وصدور کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان نسبت به اداره پست کمتر است، در خصوص قابلیت‌های این کارت نیز گفت: بیش از ۸۰ دستگاه کشور می‌توانند به این کارت متصل شده و این کارت با داشتن امضاء دیجیتال و اثر انگشت الکترونیکی به تمام معنا یک کارت هوشمند است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار