کد خبر: ۱۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
شهر نفتی ایران زمین با برخورداری از مناطق طبیعی و گردشگری، مناطق عملیاتی و محله‌هایی با قدمت شرکتی و شخصی، بازارهای ته لنجی و نخلستان‌های مقاوم، هر سال در بهار میزبان گردشگران و مسافران کشورمان است.
به گزارش آرانیوز، به نقل از روابط عمومی فرودگاه استان خورستان شهرستان آبادان در جنوب‌غربی ایران و در استان خوزستان واقع شده و پس از اهواز، این شهر مهم‌ترین شهر خوزستان است. آبادان همچنین فرودگاه و بندر دارد و به دلیل داشتن پالایشگاه نفت و راهبردی بودن و مرز مشترک با کشور عراق، از زمان جنگ جهانی دوم یکی از مهم‌ترین شهرهای خاورمیانه و ایران بوده ‌است.

آبادان به سبب همجواری با کشورهای خلیج فارس و داشتن صادرات و واردات کالا از طریق لنج و کشتی دارای بازارهای متنوع و متعدد با قیمت‌های مناسب است، به همین دلیل مردم شهرستان‌ها و استان‌های دیگر برای خرید و سیاحت به این شهر سرازیر ‌می‌شوند و چون اغلب مردم آبادان کارمند و بازاری هستند، بازارهای آبادان نسبت به دیگر شهرهای استان رونق چشمگیر گرفته است.

قدمگاه امام رضا(ع) آبادان، پل کابلی آبادان، پل بهمنشیر، موزه تنوع زیستی آبادان، بقعه زواریون یا آرامگاه برکیارق، کلیسای ارامنه و موزه رانگونی‌ها از اماکن دیدنی از این شهرستان‌اند. همچنین آب و هوای آبادان در این موقع از سال بسیار مطبوع است.

علاقه‌مندان به سفر به این شهرستان ‌می‌توانند با وسایل نقلیه مختلفی خود را به آن برسانند، یکی از این وسایل، هواپیماست، در این راستا خبرنگار روابط عمو‌می‌ شرکت فرودگاه‌های کشور با غلامرضا دهقانی‌زاده، مدیر فرودگاه آبادان به گفت‌وگو پرداخت. وی عمده جاذبه شهر آبادان را مناطق جنگ‌زده و منطقه آزاد اروند توصیف کرد و گفت: بسیاری از افراد برای حضور در مناطق بازسازی شده جنگی یا خرید از منطقه آزاد به آبادان سفر می‌کنند. آبادان در ایام مختلف سال به ویژه نوروز میزبان کاروان‌های راهیان نور است.

وی درباره اقداماتی که برای سفرهای نوروزی در این فرودگاه صورت گرفته است، گفت: کمیته ویژه تسهیلات نوروزی در سطح شهرستان برگزار شده و فرودگاه آبادان هم یکی از اعضای آن به شمار می‌آید.

در این کمیته مجموعه‌‌یی از وظایف استانی به سازمان‌های عضو محول شد. همچنین در راستای تاکیدات مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها مبنی بر ایجاد تسهیلات نوروزی با هدف ارایه خدمات به مسافران، جلسات در این زمینه به موازات کمیته استانی، با حضور عوامل ارگان‌های ذیربط برگزار شد. در این کمیته٬ فرودگاه آبادان برای افزایش تسهیلات و رفاه مسافران، اقدامات ویژه‌یی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در این فرودگاه برای استقبال مسافران نوروزی افزایش تعداد ناوگان تاکسی‌رانی و نوسازی آن، بهسازی و احداث سرویس‌های بهداشتی، بهسازی روشنایی فرودگاه، رنگ‌آمیزی ورودی ترمینال، توسعه ترمینال ورودی، بهسازی پله‌های خروج مسافر از سالن تراتزیت و بهسازی پارکینگ خودرو را انجام داده‌ایم.

مدیر فرودگاه آبادان در پاسخ به این سوال که «تعداد پروازهای این فرودگاه در روزهای عادی و نوروز چه تعداد هستند؟» گفت: در این فرودگاه پروازهای داخلی و خارجی صورت ‌می‌گیرد که به طور متوسط روزانه 15 پرواز داریم و پروازهای داخلی هواپیماهای این فرودگاه به مقصد تهران، شیراز، اصفهان، بندرعباس و مشهد و بالعکس بوده و پروازهای خارجی نیز به مقصد شارجه و کویت صورت ‌می‌گیرد.

وی افزود: طبق مذاکره با ایرلاین‌ها در نوروز 95 شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی تعداد پروازهای این فرودگاه خواهیم بود؛ در حقیقت تا هشتمین روز سال جدید تعداد پروازها بر اساس روال گذشته بوده و از هشتمین روز فروردین٬ تعداد پروازهای ورودی و خروجی افزایش چشمگیری دارند که ‌می‌کوشیم خودمان را با این افزایش پروازها وقف دهیم.

دهقانی‌زاده درباره نظارت بر کیفیت و بهای محصولات ارایه شده در غرف فرودگاه‌ ویژه ایام نوروز توضیح داد: طبق دستورالعمل کمیته نوروزی شرکت فرودگاه‌های کشور، ناظران تعیین شده در ایام نوروز بر قیمت و کیفیت محصولات عرضه شده در غرف این فرودگاه و نیز خدمات سامانه تاکسیرانی آن نظارت خواهند داشت تا حقی از مسافری اجحاف نشود.

همچنین مسئول بازرگانی فرودگاه، بهداشت محصولات را کنترل ‌می‌کند، این در حالی است که نماینده‌ای از مرکز بهداشت هم در این ایام حضور دارد و استاندارد محصولات را با دقت بررسی ‌می‌کند.
 
وی با بیان اینکه کوشیدیم از طرح تحول خدمات فرودگاهی کشور الگو بگیریم، گفت: پیش از این در سالن ورودی مسافر فرودگاه سرویس‌های بهداشتی نداشیم که با بهره‌گیری از این طرح، سرویس‌های بهداشتی در آن ساخته شد و نیز سالن ورودی فرودگاه را توسعه دادیم و پله خروج سالن ترازیت را اصلاح کردیم.

این طرح را پیش از فرارسیدن نوروز به بهره‌برداری رساندیم
مدیر فرودگاه آبادان در پاسخ به این که سوال که «آیا برای معرفی استان و جاذبه‌های آن به مسافران نوروزی تمهیدی در نظر گرفته شده؟» اظهار کرد: در کمیته تسهیلات نوروزی شهرستان نسبت به تهیه نقشه راه‌ها، معرفی اماکن دیدنی و اقامتی استان اقدام شد که بررسی و تولید این نقشه‌ها برعهده سازمان هلال احمر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلا‌می‌ شهرستان است.

این ادارات نقشه‌ها را تهیه کرده و در اختیار فرودگاه هم قرار ‌می‌دهند. همچنین اطلاعات فرودگاه شامل راه های دسترسی، اماکن و مراکز گردشگری استان، تلفن ها و سایر موارد که مورد نیاز مسافران است در پایگاه اطلاع رسانی نوروزی شرکت فرودگاه‌های کشور قرار دارد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار