کد خبر: ۱۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
سازمان ملل روز دوشنبه هشدار داد که بیش از 58 هزار کودک در سومالی در بحبوحه خشکسالی شدید در این کشور و برخوردار نشدن از کمک های لازم از گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد.

هشدار سازمان ملل در مورد مرگ کودکان سومالی بر اثر گرسنگی

به گزارش آرانیوز، «پیتر دو کلرک» هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل در این خصوص گفت: میزان سوءتغذیه به ویژه در میان کودکان به شدت نگران کننده است، به طوری که در حدود 305 هزار کودک زیر 5سال واقعا به سوءتغذیه مبتلا هستند.
وی افزود: تخمین می زنیم که 58 هزار و 300 کودک در صورت عدم توجه، جان خود را از دست بدهند.
سازمان ملل همچنین با اعلام اینکه 950 هزار نفر هر روز برای تامین مایحتاج غذایی خود تقلا می کنند، اعلام کرد که در مجموع 4 میلیون و 700 هزار نفر (حدود 40 درصد) از مردم سومالی نیاز به کمک دارند.
بارش شدید باران و وقوع سیلاب حاصل از پدیده ال نینو، شمار گرسنگان در بخش های وسیعی از آفریقا را به طور چشمگیری افزایش داده است.
مناطق شمالی سومالی از جمله منطقه به طور خودخوانده مستقل سومالی لند در امتداد خلیج عدن و منطقه نیمه خودمختار پونتلند از این پدیده بیشترین تاثیر را متحمل شده اند.
سازمان ملل خواستار اختصاص کمک های مالی به ارزش 885 میلیون دلار شده است.
براساس این گزارش، اتیوپی در همسایگی سومالی نیز با خشکسالی شدیدی که بدترین آن از 30 سال گذشته تاکنون بوده، دست به گریبان است.
سازمان ملل با اعلام اینکه دستکم 10 میلیون و 200 هزار نفر در اتیوپی به کمک های غذایی نیاز دارند، هشدار داد که این رقم ممکن است ظرف چند ماه آینده به 2 برابر افزایش یابد و یک پنجم از جمعیت این کشور را در بحران گرسنگی فرو برد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار