کد خبر: ۱۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: ۲۰ درصد مردم ۸۰ درصد درآمدهای کشور را به خود اختصاص داده‌اند و ما در درآمدهای مالیاتی به دنبال شناسایی این افراد هستیم.

کاویانی به دنبال شکار مالیات پر درآمدها

به گزارش آرانیوز، محسن کاویانی اظهار کرد: خوشبختانه روند دریافت مالیات در استان خوزستان بسیار مطلوب پیش می رود و مودیان مالیاتی همکاری خیلی خوبی با ما دارند. ما همگی سعی کرده ایم که فشار چندانی به افرادی که به هر دلیلی با مشکل کسب درآمد در سال های اخیر مواجه شده اند، همکاری لازم را داشته باشیم.

وی افزود: دیدگاه اصلی ما برای دریافت مالیات، شناسایی افرادی پردرآمدی است که به شیوه های مختلف از پرداخت مالیات فرار می کنند یا اینکه در درآمدهای مالیاتی دیده نمی شوند. هم اکنون ۲۰ درصد مردم، ۸۰ درصد درآمدهای کل کشور را به خود اختصاص دهند که باید کاری کنیم که درآمدهای مالیاتی به سمت این قبیل افراد سوق پیدا کند.

کاویانی بیان کرد: اگر بتوانیم فرصت های جدید مالیاتی را در میان این افراد پیدا کنیم بی شک می توانیم حتی به برخی صنوف معافیت مالیاتی دهیم. استراتژی ما در دریافت مالیات سوق دادن مالیات ها به سمت این افراد است و در این راستا همه همکاران خود را برای این کار آماده سازی کرده ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اجرای طرح جامع مالیاتی مهمترین وظیفه این اداره کل به شمار می رود، بیان کرد: طرح جامع مالیاتی کشور از مهمترین آرزوهای نظام اقتصادی کشور است که امیدوارم با اجرایی شدن کامل آن، اقتصاد کشور از شفافیت، ارتباطات نو، کارکردهای پیشرفته و رفتار و نگرش جدید حاکم بر این نظام بهره مند شود.

وی با بیان اینکه در تمام کشورهای موفق دنیا به منظور اجرای عدالت مالیاتی و باز توزیع مجدد ثروت در جامعه، کارکنان نظام مالیاتی را به فناوریها و ابزارهای نوین تجهیز می کنند، بیان کرد: فناوری های نوین اطلاعاتی، اطلاعات شفاف و نسبتا دقیقی از فعالان اقتصادی در اختیار نظام مالیاتی قرار می دهند و این امر، امکان شناسایی مودیان مالیاتی را فراهم می سازد.

کاویانی با اشاره به اینکه تسهیل در ارتباط با مردم و برقراری ارتباط حسنه و شفاف با مودیان از مهمترین مزایای طرح جامع مالیاتی است، بیان کرد: با اجرای طرح جامع مالیاتی، بخش عمده ای از سیاست ها و استراتژی های کلان نظام مالیاتی محقق شده و سازمان امور مالیاتی در مسیر تحولات عمیق و دامنه دار و همچنین بازسازی اساسی فرایندها قرار می گیرد.

وی، موضوع واحدیابی الکترونیک را یکی از طرح های مهم سازمان عنوان کرد که از سال آینده به اجرا در خواهد آمد و کمک قابل توجهی به شناسایی مودیان مالیاتی خارج از تور مالیاتی خواهد کرد.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار