کد خبر: ۱۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
شهبازی صبح امروز با حضور در مقر فرماندهی انتظامی آبادان و شرکت در نشست هم اندیشی شیوخ عشایر، معتمدین و نخبگان شهرستان، از سران عشایر به عنوان کسانی یاد کرد که می توانند با نفوذ مؤثر در طوایف خود، نقش موثری در برقراری امنیت پایدار داشته باشند.

سران عشایر و شیوخ پایه های امنیت و آرامش هستند

به گزارش آرانيوز،شهبازی صبح امروز با حضور در مقر فرماندهی انتظامی آبادان و شرکت در نشست هم اندیشی شیوخ عشایر، معتمدین و نخبگان شهرستان، از سران عشایر به عنوان کسانی یاد کرد که می توانند با نفوذ مؤثر در طوایف خود، نقش موثری در برقراری امنیت پایدار داشته باشند.
به گزارش آرانيوز،در این مراسم علاوه بر معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، سرهنگ کهیایی فرماندهی انتظامی آبادان،دکتر شیرعلی زاده دادستان شهرستان و برخی از اعضای شورای تامین نیز در این نشست حضور داشتند.
شهبازی در ابتدای سخنان خود با تبریک فرارسیدن دهه ی فجر انقلاب اسلامی یاد کسانی که شجاعانه در آن سالها با استقامت و پایداری شربت شهادت نوشیدند را گرامی داشت.
وی ضمن قدردانی از سرهنگ کهیایی فرماندهی ناحیه ی انتظامی آبادان بابت میزبانی این مراسم گفت: خرسندیم که در جمع بزرگان عشایر و نخبگان هستیم. امیدوارم در نشست های آتی از بخش های هنری، ورزشی و فرهنگی کسانی که دارای تأثیر گذاری در شهرستان هستند نیز حضور داشته باشند. به هر حال این دیدارها فرصت مناسبی برای بنده و اعضای شورای تأمین می باشد.
شهبازی در ادامه سخنانش خود را فردی خواند که از دل ایل، طایفه و عشیره بیرون آمده است. وی گفت: بنده خود را همانند بسیاری از شما پایبند به رسم و رسوم و الزامات عشیره می دانم.
رئیس شورای تأمین تصریح کرد: اعضای شورای تأمین شهرستان همگی با روحیه مردمی و همراهی با مردم و اعتقاد بر اینکه بدون مشارکت مردم نهاد امنیت شکل نمی گیرد، پای کار هستند. رهبری عزیز و فرزانه هم در این راستا بارها مجموعه دولت و نظام را کارگزار و ملت را کارفرما خوانده اند. این نوید خوبی است که در شهرستان مردم در حوزه ی امنیت با چنین نیروهایی سر و کار دارند.
شهبازی از نفوذ طوایف در برقراری امنیت یاد کرد و افزود: در جلسات شورای تأمین، اعضای این شورا همیشه نقش کلیدی بزرگان طوایف را در برقراری نظم و امنیت مد نظر و مورد توجه قرار داده اند. 
فرماندار ویژه آبادان همچنین از موفقییت ارزشمند دستگاه دیپلماسی در نظام بین الملل و بسته شدن پرونده 12 ساله هسته ای ایران یاد کرد و خاطر نشان ساخت: با هدایت رهبری عزیز و تدابیر رئیس جمهور علاوه بر حل شدن پرونده ی هسته ای، برخی از مسائل و موضوعاتی که از زمان انقلاب اسلامی کشور با آن در گیر بود به سرانجام رسید.
حس مسئولیت پذیری در انتخابات آتی
شهبازی ظهور حس مسئولیت پذیری را به عنوان یکی از موفقیتهای اخیر کشور در حوزه داخلی برشمرد و با مثال قرار دادن تعداد ثبت نام کنندگان آبادان برای راه یابی به خانه ملت، افزود: در سال 1390 ، 15 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که این عدد در سال 1394 به 54 نفر رسید. البته برای جایگاه مهمی مثل نمایندگی مجلس شرایطی وجود دارد که در حال حاضر 32 نفر با احراز صلاحیت و شرایط در آبادان به این منظور رقابت خواهند کرد، یعنی تقریباً برای هر کرسی 10 نفر می توانند رقابت داشته باشند. این نشان می دهند که مردم با حضور در صحنه و قبول ریسک مسئولیت پذیری آمادگی خود را در این حوزه اعلام کردند.
فرماندار ویژه آبادان نیز به موفقیتهای دیگر دولت در حوزه داخلی اشاره کرد و گفت: توفیقات ارزشمند در حوزه سلامت در کشور بی سابقه بوده است. در مهار تورم و نظام اقتصادی نیز موفقیتهای خوبی کسب شده است. انسجام و اتحاد بین بزرگان، ذینفعان و مسئولان نظام با مقام معظم رهبری نیز مثال زدنی است.
دولت متکی به آرای مردم است
شهبازی با اشاره به روز 7 اسفند و برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی تصریح کرد: خبرگان رهبری که جایگاه عظیم و مهمی دارد و مجلس شورای اسلامی نیز به نوبه حود از اهمیت بالایی برخوردار است. بنده به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان به همراه شورای تأمین شهرستان این وعده را به مردم داده ایم که دین خود را به دنیا نخواهیم فروخت. آنچه برای ما مهم است برگزاری انتخابات قانونی، پرشور رقابتی است تا هیچ شائبه ای برای مردم، کاندیداها و هوادارانشان پیش نیاید. از بالاترین مرجع برگزاری انتخابات که وزارت کشور می باشد تا پائین ترین آن که فرمانداریها هستند، هدف این است همان رأی  که مردم در صندوق ها می ریزند، قرائت شود.
وی ادامه داد: هم اکنون فرض قانون، اصلح بودن 32 نفر از ثبت نام شدگان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی در آبادان است. در این باره هیچ عزمی پیرامون دخالت، توصیه و اثر در رأی مردم وجود نخواهد داشت. دولت متکی به آرای مردم است و ما همه سرباز رهبری هستیم،ملت نیز تحت فرمان رهبری است. و لذا هیچ فکر و اندیشه ای نباید نزد عشایر غیور با نزدیک خواندن خود به نظام و رهبری در صدد سوء استفاده از آرای مردم برآید. به هرحال هر کس از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده است به عنوان فردی اصلح نزد مردم شناخته خواهد شد. انتظار داریم اگر کسانی به نام بخش هایی از حاکمیت و نظام اسلامی بخواهند از ابزار دولتی استفاده کنند و به نام قانون از امکانات بیت المال در راستای انتخابات سوء استفاده کنند توسط مردم به ستاد انتخابات فرمانداری ویژه آبادان اطلاع رسانی شود.
مسائل شهرستان رصد می شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان ضمن قدردانی از مجموعه انتظامی، اطلاعاتی و سپاه پاسداران که با اشراف ویژه مسائل شهرستان را رصد می کنند بیان کرد: این نوید را می دهیم که جزئیات مسائلی که در شهرستان در حوزه های اجتماعی و فرهنگی باعث تکدر خاطر احتمالی خواهد شد، تحت نظر و اشرافیت کامل دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی می باشد. در این خصوص تمام واحدهای مربوطه با قدرت مشغول خدمت هستند.
شهبازی ادامه داد: ان شاء ا... در فرصتی مناسب با برپایی نشست های مؤثرتر برخی از موارد و موضوعاتی که زمینه سازی ایجاد چالش می شود که البته تحت کنترل و مهار هستند، مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. در حال حاضر در آبادان شرایط مساعد و مناسب است. با وجود و یاری مرزداران و عشایر غیور آبادان هم اکنون مرزها از امنیت کامل برخوردار می باشد.
تیراندازی "درگذشته ای" را بهشتی نمی کند
فرماندار ویژه آبادان که روی سخنانش بزرگان عشایر و طوایف بود، از رسم نادرست تیراندازی در مجالس عزا و شادی یاد کرد و گفت: متاسفانه گاهی اوقات در این باره اخبار ناخوشایندی در خصوص اتفاقات رخ داده در برخی از مراسمهای عروسی و عزا از شهرستانهای استان به گوش می رسد.
شهبازی ادامه داد: تیراندازی در مراسم عزا سبب آمرزش و بهشتی شدن هیچ "در گذشته ای" نمی شوند. این عمل در عروسی هم باعث نخواهد شد که تازه عروس و داماد خوشبخت شوند. آبادان از دیرباز از نظر جمعیتی جزء اولین ها در استان بوده است و از باب فرهنگی همیشه یکی از سه ضلع فرهنگی کشور را به خود اختصاص داده است.
درست است که این اتفاقات در آبادان نسبت به وسعت و جمعیت در مقایسه با کل استان کمتر است، اما ما از بزرگان و نخبگان توقع داریم به سمتی برویم که کمتر از این موارد داشته باشیم.
شهبازی گفت: موارد اینچنینی علاوه بر ایجاد تکدر خاطر، تلاش ها و زحمات نیروی انتظامی را دو چندان می کند و انرژی را از دستگاه های امنیتی مربوطه می گیرد. ما به دنبال اقدامات قهری و سخت افزاری از سوی سپاه و نیروی انتظامی در این خصوص نیستیم. ان شاء ا... وعده بنده و شما این باشد که از این پس در مراسم عزاداری و شادی از سلاحی که با مجوز دولت جمهوری اسلامی به جهت برقراری امنیت نزد طوایف است، استفاده نگردد.
شایان ذکر است که در این مراسم سرهنگ کهیایی فرماندهی ناحیه ی انتظامی و دکتر شیرعلی زاده دادستان آبادان نیز سخنانی ایراد کردند
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار