کد خبر: ۱۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی مقامات بلندپایه ایتالیا وفرانسه لحظاتی پیش در صدر هیاتی بلندپایه عازم رم شد.

روحانی عازم رم شد/ جزئیات سفر به ایتالیا و فرانسه

به گزارش آرانیوز، رییس جمهوری، فرودگاه مهرآباد تهران را با بدرقه رسمی علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر انقلاب و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به مقصد رم ترک کرد. 

 
دکتر روحانی طی سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، ملاقاتهایی با رییس جمهور، نخست وزیر و سایر مقامات بلندپایه این کشور خواهد داشت. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش بینی شده است. 
 
حضور در واتیکان و ملاقات و گفت و گو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان از دیگر برنامه های رییس جمهوری در مرحله اول سفر دکتر روحانی به اروپا است. 
 
روحانی چهارشنبه 7 بهمن ماه و پس از اتمام برنامه ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می کند. 
 
رییس جمهوری در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رییس جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفت و گو خواهد کرد و هیاتهای عالیرتبه دو کشور نیز مذاکرات مشترک خواهند داشت. 
 
ملاقات و گفت و گو با مدیرکل یونسکو ، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد از دیگر برنامه های دکتر روحانی در پاریس است. 
 
همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه برنامه ریزی شده است. 
 
ملاقاتهای دوجانبه و چندجانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران از سایر برنامه های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر 4 روزه است. 
 
..... دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کنند و اسناد متعددی نیز برای همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف از توسط آنها به امضا خواهد رسید. 
 
همزمان با سفر رییس جمهوری، نشست های تخصصی و ملاقات هایی نیز میان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد. 
 
دکتر روحانی پنجشنبه 8 بهمن ماه به کشورمان باز می گردد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار