کد خبر: ۱۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
عراقچی:
معاون وزیر خارجه با انتقاد از عملکرد سازمان همکاری اسلامی گفت: سازمان در مقابل مشکلات و چالش‌های بزرگ جهان اسلام همچون مقابله با تروریسم، افراط گرایی و فرقه گرایی ساکت است.

سازمان همکاری اسلامی در مقابل مشکلات بزرگ جهان اسلام ساکت است

به گزارش آرانیوز، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه که برای شرکت در اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جده حضور یافته بود، طی سخنان مبسوطی به بیان اقدامات جمهوری اسلامی ایران در پی حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن این حادثه، تحقیقات مفصلی را برای شناسایی و مجازات مسببین این حملات آغاز کرده و به زودی نتیجه بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با این حال جای تاسف است که سازمان همکاری اسلامی به چنین موضوعی بلافاصله عکس العمل نشان داده و اجلاس فوق العاده برگزار می‌کند، حال آنکه دولت فلسطین بیش از یک سال است که خواهان برگزاری نشست فوق العاده سازمان برای بررسی حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی شده، اما هنوز وقعی به این درخواست نهاده نشده است.

عراقچی گفت: سازمان در مقابل مشکلات و چالش‌های بزرگ جهان اسلام، که حتی در همین جلسه مورد اشاره نمایندگان غالب کشورها قرار گرفت، همچون مقابله با تروریسم، افراط گرایی و فرقه گرایی ساکت است، حال آنکه همگان از علل و ریشه‌های این مشکلات و نقش برخی کشورهای خاص در ایجاد آن به خوبی مطلع هستند.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرتهای جهانی و اجرایی شدن برجام در هفته گذشته، که منجر به شناسایی بین‌المللی و احترام شورای امنیت و قدرتهای جهانی نسبت به برنامه هسته‌ای صلح آمیز کشورمان و رفع تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه جمهوری اسلامی شد، اظهار داشت: تجربه این مذاکرات به عنوان الگویی موفق می‌تواند در حل اختلافات و منازعات در جهان اسلام مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین به سیاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقویت وحدت و همبستگی اسلامی و کاهش تنش با همسایگان اشاره کرده و افزود: متاسفانه آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گفت‌وگو و تعامل با پاسخ مناسب مواجه نشده و ظاهراً برخی کشورها علاقمند به کاهش تنش در منطقه نبوده و خط تقابل را برگزیده‌اند.
عراقچی همچنین در حاشیه اجلاس مزبور دیدارهای جداگانه‌ای با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و برخی وزرای خارجه شرکت کننده در اجلاس از جمله اندونزی، مالزی و پاکستان به عمل آورد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار